Autofolder: Porsche 911 SC Cabriolet
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F04%2F911-strap.jpg)
Een brochure is een brochure. Heb je hem niet in de collectie dan wil je hem als verzamelaar absoluut hebben, het maakt niet uit om welke auto het gaat. Sommige brochures mogen in je verzameling echter niet ontbreken, zoals de hier afgebeelde Porsche 911 Cabriolet.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F04%2F911-f-7-e1428677884479.jpg)
De Porsche 911 SC Cabriolet is zo’n auto die mij van kinds af aan is bijgebleven. Speelgoedfabrikant Siku maakte een miniatuurversie van de open sportwagen. Ik weet niet hoeveel kilometers er onder de zwarte wieltjes van het speelgoedautootje zijn gerold, maar had ik moeten tanken en airmiles kunnen sparen dan had ik een paar keer op en neer naar New York kunnen vliegen. Het was een van mijn favoriete speelautootjes. Hij was spierwit met een zwarte tonneaucover en een rood gekleurd interieur.
“De Porsche 911 Cabriolet was een van mijn favoriete speelautootjes”
In nagenoeg dezelfde kleurstelling prijkt de 911 Cabriolet in de brochure. Hoewel ik op dat moment – halverwege de jaren tachtig – al fanatiek folders verzamelde, was het voor mij schier onmogelijk om aan de catalogus te komen. De mogelijkheid om een dealer te bezoeken (de dichtstbijzijnde lag tachtig kilometer verderop) was er niet en met een kinderstemmetje door de telefoon kon je een dealer niet echt overtuigen.
Maar getuige de hier geplaatste foto’s is het uiteindelijk toch gelukt om er een te bemachtigen. Hij komt van een liefhebber die ondanks zijn eigen grote voorliefde voor auto’s de brochure liever in handen zag van een grotere verzamelaar. De uitgave is in absolute nieuwstaat en wordt, ondanks dat alle brochures mij evenveel waard zijn, op een speciaal plekje in huis bewaard. Vlakbij het speelgoedautootje van Siku overigens, maar dat is dan louter toeval.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F04%2F911-f-5-e1428677874878.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F04%2F911-f-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F04%2F911-f-4-e1428677865317.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F04%2F911-f-3-e1428677854920.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F04%2F911-f-6-e1428677840953.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F04%2F911-f-2.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F04%2F911-f-5-e1428677874878.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F04%2F911-f-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F04%2F911-f-4-e1428677865317.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F04%2F911-f-3-e1428677854920.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F04%2F911-f-6-e1428677840953.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F04%2F911-f-2.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Hoe Audi minder auto’s gaat verkopen om meer geld te verdienen
-
In dit land is de Porsche 911 de bestverkochte nieuwe auto
-
De Nissan Ariya Nismo rijdt geweldig, maar heeft één groot nadeel
-
Deze Kia EV4 komt de Volkswagen ID.3 een oplawaai geven
-
Dit prototype van de nieuwe BMW M3 heeft 18.000 Nm koppel!
-
Lucid bouwt volstrekt overbodige elektrische auto’s, vindt het merk zelf
-
Zo zien de compacte Volkswagen ID.1 en ID.2X eruit
-
Goed nieuws voor occasionkoper: prijs gebruikte Tesla is gekelderd
-
Hè hè! Peugeot e-3008 en e-5008 krijgen eindelijk fatsoenlijk vermogen
-
Waarom de Maserati MC20 GT2 Stradale géén heldenmaker is
-
Aston Martin: ‘Onze klanten haten elektrische auto’s!’
-
Zo verdwijnen miljoenen aan EV-subsidie naar het buitenland