Audi-topman op non-actief om dieselgate
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FDr.-Knirsch.jpg)
Hoe hard de dieselgatekoppen bij de Volkswagen Group van 0 naar 100 km/h rollen is niet bekend, maar dat ze rollen is zeker. Nu is het het kale hoofd van Audi’s technische man Stefan Knirsch die op het hakblok terecht is gekomen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FDr.-Knirsch.jpg)
Althans, dat schrijft de Duitse krant Bild am Sonntag. Knirsch, lid van de Volkswagen Group-directie, zou hebben geweten dat Audi’s 3,0 liter V6 turbodiesels waren uitgerust met sjoemelsoftware. Hij zou daarover zelfs een valse verklaring hebben afgelegd. Volgens Bild is Herr Doktor Knirsch door Volkswagen al gevraagd om zijn spullen te pakken.
Viercilinder turbodiesel
Knirsch volgde op 1 januari van dit jaar Ulrich Hackenberg op als hoogste technicus bij Audi en de Volkswagen Group. Hackenberg nam ontslag nadat hij was geschorst vanwege zijn betrokkenheid bij de ontwikkeling van de zogenoemde EA189-motor, de viercilinder turbodiesel die het dieselgateschandaal ontketende.
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom de Ferrari SF90 met minder pk toch sterker is dan de Lamborghini Revuelto
-
Legendarische Subaru Impreza rally-auto kan van jou zijn
-
Autovisie Kennisquiz: het dak eraf!
-
Zo kijk je de Formule 1 in Australië op tijd en gratis in Nederland
-
Stel nu je eigen Lamborghini Revuelto samen in de configurator
-
Waarom Tesla ineens ‘stuurloos’ is
-
Wordt deze Hyundai Ioniq 5 N een van de leukste elektrische auto’s?
-
Wordt dit de elektrische auto van het volk?
-
Woningtekort? Deze Skoda Enyaq iV camper is de oplossing!
-
Hoe sommige Nederlanders hun elektrische auto spotgoedkoop opladen
-
Nieuwe EU-regels maken het leven bezitters van elektrische auto’s makkelijker
-
Dit is Lamborghini’s eerste plug-in hybride V12: de Revuelto!