Audi-topman op non-actief om dieselgate
![Dr.-Knirsch](https://img.autovisie.nl/images/eGBipmOiv6rYGODb48q-nHbMfJg=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FDr.-Knirsch.jpg)
Hoe hard de dieselgatekoppen bij de Volkswagen Group van 0 naar 100 km/h rollen is niet bekend, maar dat ze rollen is zeker. Nu is het het kale hoofd van Audi’s technische man Stefan Knirsch die op het hakblok terecht is gekomen.
![Dr.-Knirsch](https://img.autovisie.nl/images/VMxZ7veaGej1wVxBBH8IWQ39KzA=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FDr.-Knirsch.jpg)
Althans, dat schrijft de Duitse krant Bild am Sonntag. Knirsch, lid van de Volkswagen Group-directie, zou hebben geweten dat Audi’s 3,0 liter V6 turbodiesels waren uitgerust met sjoemelsoftware. Hij zou daarover zelfs een valse verklaring hebben afgelegd. Volgens Bild is Herr Doktor Knirsch door Volkswagen al gevraagd om zijn spullen te pakken.
Viercilinder turbodiesel
Knirsch volgde op 1 januari van dit jaar Ulrich Hackenberg op als hoogste technicus bij Audi en de Volkswagen Group. Hackenberg nam ontslag nadat hij was geschorst vanwege zijn betrokkenheid bij de ontwikkeling van de zogenoemde EA189-motor, de viercilinder turbodiesel die het dieselgateschandaal ontketende.
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?