Audi S8 Plus: Bumperkleven tot wel 305 km/h
![](https://img.autovisie.nl/images/A3fCVhr_AlMEOm6b0OaR8k_eZKw=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FS8-2.jpg)
‘Plus geeft meer’, is de slogan van een landelijke supermarktketen, maar past nog veel beter bij deze Audi. De S8 Plus gedoopte sedan ziet de inleg van de ‘gewone’ S8 (520 pk) en verhoogt die met niet minder dan 85 pk.
Het alfamannetje uit de A8-reeks haalt 605 pk en 750 Nm uit zijn 4,0 liter twinturbo V8. Daarmee schudt hij de sprint naar 100 km/h in 3,8 seconden uit zijn mouw (de S8 heeft 4,1 seconden nodig), daarbij geholpen door een rap schakelende automaat met acht verzetten en vierwielaandrijving. De topsnelheid is naar klassiek Duits gebruik beteugeld op 250 km/h, maar kopers die het Dynamic Package aanvinken, krijgen de vrije hand om naar 305 km/h te gaan.
“De Audi schudt de sprint naar 100 km/h in 3,8 seconden uit zijn mouw”
De S8 Plus – die in tegenstelling tot de S8 niet als lange uitvoering te bestellen is – krijgt niet alleen een anaboleninjectie. Audi maakt ook de stuurinrichting directer, monteert carbonkeramische remmen en installeert een sportuitlaat met vlinderkleppen voor nog meer akoestische aanwezigheid. Wat de S8 Plus gaat kosten, is nog niet bekend, maar het zal uiteraard meer zijn dan het 158.990 euro grote gat dat de S8 in een portemonnee slaat. De Audi staat in november bij de dealers.
![](https://img.autovisie.nl/images/YKQYyHGSPWoF5ggh9v3CnEWmz3g=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FS8-6.jpg)
![](https://img.autovisie.nl/images/ZiFWSuU-xupI--sfROTfg24ySjo=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FS8-3.jpg)
![S8 2](https://img.autovisie.nl/images/zekpmkoP75h94_bxBy5hVktl2p8=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FS8-2.jpg)
![](https://img.autovisie.nl/images/ANkmvlnKJ7KRxzdmfDdUIy0n3dU=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FS8-4.jpg)
![](https://img.autovisie.nl/images/JEjUFyKVeOKbLFzXHqpJyqYp7f4=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FS8-7.jpg)
![](https://img.autovisie.nl/images/vtVrvdel99NZfVrQGV6CHDUx9T4=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FS8-5.jpg)
![](https://img.autovisie.nl/images/YKQYyHGSPWoF5ggh9v3CnEWmz3g=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FS8-6.jpg)
![](https://img.autovisie.nl/images/ZiFWSuU-xupI--sfROTfg24ySjo=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FS8-3.jpg)
![S8 2](https://img.autovisie.nl/images/zekpmkoP75h94_bxBy5hVktl2p8=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FS8-2.jpg)
![](https://img.autovisie.nl/images/ANkmvlnKJ7KRxzdmfDdUIy0n3dU=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FS8-4.jpg)
![](https://img.autovisie.nl/images/JEjUFyKVeOKbLFzXHqpJyqYp7f4=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FS8-7.jpg)
![](https://img.autovisie.nl/images/vtVrvdel99NZfVrQGV6CHDUx9T4=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FS8-5.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?