Audi S8 Plus: Bumperkleven tot wel 305 km/h
‘Plus geeft meer’, is de slogan van een landelijke supermarktketen, maar past nog veel beter bij deze Audi. De S8 Plus gedoopte sedan ziet de inleg van de ‘gewone’ S8 (520 pk) en verhoogt die met niet minder dan 85 pk.
Het alfamannetje uit de A8-reeks haalt 605 pk en 750 Nm uit zijn 4,0 liter twinturbo V8. Daarmee schudt hij de sprint naar 100 km/h in 3,8 seconden uit zijn mouw (de S8 heeft 4,1 seconden nodig), daarbij geholpen door een rap schakelende automaat met acht verzetten en vierwielaandrijving. De topsnelheid is naar klassiek Duits gebruik beteugeld op 250 km/h, maar kopers die het Dynamic Package aanvinken, krijgen de vrije hand om naar 305 km/h te gaan.
“De Audi schudt de sprint naar 100 km/h in 3,8 seconden uit zijn mouw”
De S8 Plus – die in tegenstelling tot de S8 niet als lange uitvoering te bestellen is – krijgt niet alleen een anaboleninjectie. Audi maakt ook de stuurinrichting directer, monteert carbonkeramische remmen en installeert een sportuitlaat met vlinderkleppen voor nog meer akoestische aanwezigheid. Wat de S8 Plus gaat kosten, is nog niet bekend, maar het zal uiteraard meer zijn dan het 158.990 euro grote gat dat de S8 in een portemonnee slaat. De Audi staat in november bij de dealers.
Lees ook:
Ook interessant
-
Oeps, beelden gelekt! Is dit de nieuwe Kia EV5 GT?
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt
-
Ezel stoot zich geen twee keer aan zelfde steen. Alfa Romeo wel!