Audi investeert nog meer in toekomst
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbram-schot-chairman-of-the-board-of-management-of-audi-ag-temporary-and-member-of-the-board-of-management-for-sales-and-marketing.jpg)
Audi trekt nog meer geld uit voor investeringen in toekomstige projecten. Van 2019 tot het einde van 2023 pompt het merk bijvoorbeeld zo’n 14 miljard euro in elektrische mobiliteit, digitalisering en autonoom rijden.
Elektrische mobiliteit
In die 14 miljard euro zijn investeringen in R&D, vastgoed en fabrieken meegenomen. Alle investeren in de komende vijf jaar lopen op tot ongeveer 40 miljard euro. “We hebben een zeer systematische benadering naar elektrische mobiliteit. In de toekomst ligt hier nog meer focus op”, aldus de Nederlander Bram Schot, tijdelijke voorzitter van de raad van bestuur van Audi AG.
Twintig modellen
De Audi e-tron is de allereerst elektrische SUV van het merk, maar er volgen nog veel meer elektrische auto’s in de komende jaren. Rond 2025 heeft Audi ongeveer twintig modellen met een vorm van elektrificatie in het programma, waarvan de helft met een batterij-elektrische aandrijflijn.
PPE en MEB
Audi werkt samen met Porsche voor het ontwikkelen van een ‘premium architecture electrification’ – kortweg PPE – voor grotere elektrische auto’s. Kleinere elektrische auto’s komen te staan op de Modular Electric Drive Kit, beter bekend als MEB.
Audi Transformation Plan
Om alles te kunnen financieren, treedt systematisch het Audi Transformation Plan in werking. Met dit programma zal Audi alleen al in 2018 een winst van meer dan 1 miljard euro realiseren. Het Audi Transformation Plan is primair gericht op het verminderen van de complexiteit, het systematisch gebruiken van synergieën en het identificeren en beëindigen van activiteiten die niet langer relevant zijn voor klanten.
Lees ook:
Ook interessant
-
Je raadt nooit de motor van deze caravan/camper-Volkswagen T1
-
Vaak krassen op je auto? Deze optie voorkomt ze, aldus Elon Musk
-
‘Goedkope’ Chinese concurrent Mercedes G-klasse kan varen!
-
De allereerste hybride is zuinig en koop je voor minder dan een elektrische fiets
-
Kabinet trekt 125 miljoen uit voor waterstof, dit zijn de plannen
-
Review SsangYong Torres – Te bestellen als je ‘m echt wil hebben
-
Covermodel: Fiat 2300 Coupé, ‘Een waardig topmodel’
-
Lege accu? Dit kost het als je strandt met je elektrische auto
-
Deze auto’s moet je nooit kopen volgens ChatGPT
-
Occasions: 3 comfortabele top-middenklassers voor 15.000 euro
-
Deze zelfgebouwde Saab EX kan van jou zijn, en dat wil je
-
Waarom is LPG zo goedkoop?