Aston Martin Vantage krijgt volgend jaar handbak
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F11%2FAston-Martin-Vantage_Lime-Essence_02.jpg)
De nieuwe Aston Martin Vantage is nu alleen leverbaar met een achttraps automaat, maar volgend jaar komt er ook een variant met een handgeschakelde zevenbak. Daarbij kunnen we in de nabije toekomst een extremere Vantage AMR verwachten.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F11%2FAston-Martin-Vantage_Lime-Essence_05.jpg)
Dat heeft Matt Becker, technisch directeur bij Aston Martin, tegen Road & Track gezegd. “[De Vantage] is nog maar het begin. We kunnen er een nog veel extremere machine van maken, absoluut.” Becker heeft het dan natuurlijk over een meer op circuitgebruik gerichte AMR-versie, die mogelijk lichter en zeker krachtiger gaat worden.
Prototypes
Van de Aston Martin Vantage met handgeschakelde zevenbak rijden al prototypes rond, aldus Becker. “De 4,0 liter AMG-motor is in andere auto’s [van Mercedes-AMG – RS] nog nooit aan een handbak gekoppeld geweest, dus het is nog best uitdagend om dat voor elkaar te krijgen. De software is er bijvoorbeeld niet, dus moeten we die zelf schrijven. Het is behoorlijk complex, maar we houden wel van een uitdaging.”
Lees ook:
Ook interessant
-
Peugeot opent aanval op Renault 5 en Alpine: ‘Minstens zo goed’
-
Lynk & Co 08 brengt als PHEV vooral slechtste van twee werelden
-
Zwarte zaterdagen: deze datums en Europese wegen moet je mijden in de zomer
-
Negatieve stroomprijs: dit kun je verdienen met opladen elektrische auto
-
Nederlanders laten de auto vaker staan voor een vliegvakantie
-
Gaat het vervelende start-stopsysteem verdwijnen uit auto’s?
-
Duik in de prijslijst: dit kost de vernieuwde Renault Austral
-
Opladen elektrische auto met kabel over stoep vaak verboden: check jouw gemeente
-
Dit kost de nieuwe Toyota Urban Cruiser in Nederland
-
Goedkoop rijden met camper voorzien van Japanse techniek
-
Fiat komt ineens met ouderwetse feature voor 500
-
Review Suzuki eVitara: Lest, niet best