Amalgam-model Bugatti Chiron-motor kost 8000 euro!
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fbugatti-chiron-engine-and-gearbox-1-4-m5885-00004-1200x700-1.jpg)
Als je nou echt niet meer weet wat je met je geld moet… Dan kun je altijd nog 9365 dollar (bijna 8000 euro) neertellen voor een niet werkende Amalgam-replica van de Bugatti Chiron-motor.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fbugatti-chiron-engine-and-gearbox-1-4-m5885-00005-1200x700-1.jpg)
De krachtbron – een 1500 pk sterke 8,0 liter W16 – is door modellenmaker Amalgam nagemaakt in de schaal 1:4. Het bedrijf heeft ervoor samengewerkt met technici van Bugatti om er zeker van te zijn dat alles er zo realistisch mogelijk uitziet. Sterker nog, als je echt inzoomt op de verschillende onderdelen zie je zelfs dat de correcte onderdeelnummers en streepjescodes erop staan.
Tin en roestvast staal
Er zitten ongeveer 2500 manuren – zo’n drie maanden, aldus Amalgam – in de ontwikkeling van de Bugatti-motor. De productie van één model duurt ongeveer 220 uur, vandaar ook waarschijnlijk het flinke prijskaartje van zo’n 8000 euro. De W16 op schaal is 45 centimeter lang en 23 centimeter hoog en opgetrokken uit tin en roestvast staal.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fbugatti-chiron-engine-and-gearbox-1-4-m5885-00004-1200x700-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fbugatti-chiron-engine-4-1200x700-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fbugatti-chiron-engine-and-gearbox-1-4-m5885-00004-1200x700-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fbugatti-chiron-engine-4-1200x700-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fbugatti-chiron-engine-5-1200x700-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fbugatti-chiron-engine-6-1200x700-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fbugatti-chiron-engine-5-1200x700-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fbugatti-chiron-engine-6-1200x700-1.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Nee, de nieuwe Ferrari draagt niet de naam Elettrica
-
CBS: plug-in hybrides stoten meer fijnstof uit dan diesels
-
Lynk & Co 900-ontwerper: ‘ook ik zie de gelijkenissen met Range Rover’
-
Hyundai gelooft nog steeds in waterstof: dit is de Nexo
-
Mercedes vindt het stuurwiel opnieuw uit, zodat jij een filmpje kan kijken
-
Duik in de prijslijst: dit kost de DS N°8 in Nederland
-
Deze BMW Neue Klasse is een soort oversized nachtlampje
-
Nieuwe Lexus ES en Toyota bZ7: eentje komt sowieso naar Europa
-
Nieuwe N7 kan eerste Chinese Nissan in Europa worden
-
Firefly moet jou uit de Volvo houden, maar vergeet iets belangrijks
-
Waarom je een VR-bril op moet om nieuwe Porsche te configureren
-
Zeekr-topman: ‘Europeanen omarmen nu juist Chinese elektrische auto’s’