Amalgam-model Bugatti Chiron-motor kost 8000 euro!
![bugatti-chiron-engine-and-gearbox-1-4-m5885-00004-1200x700-1](https://img.autovisie.nl/images/XWr8AY8c85fW1PvEmizeMCS5MnM=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fbugatti-chiron-engine-and-gearbox-1-4-m5885-00004-1200x700-1.jpg)
Als je nou echt niet meer weet wat je met je geld moet… Dan kun je altijd nog 9365 dollar (bijna 8000 euro) neertellen voor een niet werkende Amalgam-replica van de Bugatti Chiron-motor.
![bugatti-chiron-engine-and-gearbox-1-4-m5885-00005-1200x700-1](https://img.autovisie.nl/images/GZ71YNxdS_uDgmenL3utNw6vfXg=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fbugatti-chiron-engine-and-gearbox-1-4-m5885-00005-1200x700-1.jpg)
De krachtbron – een 1500 pk sterke 8,0 liter W16 – is door modellenmaker Amalgam nagemaakt in de schaal 1:4. Het bedrijf heeft ervoor samengewerkt met technici van Bugatti om er zeker van te zijn dat alles er zo realistisch mogelijk uitziet. Sterker nog, als je echt inzoomt op de verschillende onderdelen zie je zelfs dat de correcte onderdeelnummers en streepjescodes erop staan.
Tin en roestvast staal
Er zitten ongeveer 2500 manuren – zo’n drie maanden, aldus Amalgam – in de ontwikkeling van de Bugatti-motor. De productie van één model duurt ongeveer 220 uur, vandaar ook waarschijnlijk het flinke prijskaartje van zo’n 8000 euro. De W16 op schaal is 45 centimeter lang en 23 centimeter hoog en opgetrokken uit tin en roestvast staal.
![bugatti-chiron-engine-4-1200x700-1](https://img.autovisie.nl/images/SBnBhOVeerssH77haL-spahAwPE=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fbugatti-chiron-engine-4-1200x700-1.jpg)
![bugatti-chiron-engine-4-1200x700-1](https://img.autovisie.nl/images/SBnBhOVeerssH77haL-spahAwPE=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fbugatti-chiron-engine-4-1200x700-1.jpg)
![bugatti-chiron-engine-5-1200x700-1](https://img.autovisie.nl/images/O6XbWj2uZnPnCNsYU4ZIqRXPl9E=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fbugatti-chiron-engine-5-1200x700-1.jpg)
![bugatti-chiron-engine-6-1200x700-1](https://img.autovisie.nl/images/0aYc5uAEDlH-ow6ZYe117jeAtX8=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fbugatti-chiron-engine-6-1200x700-1.jpg)
![bugatti-chiron-engine-5-1200x700-1](https://img.autovisie.nl/images/O6XbWj2uZnPnCNsYU4ZIqRXPl9E=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fbugatti-chiron-engine-5-1200x700-1.jpg)
![bugatti-chiron-engine-6-1200x700-1](https://img.autovisie.nl/images/0aYc5uAEDlH-ow6ZYe117jeAtX8=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fbugatti-chiron-engine-6-1200x700-1.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?