Alpine gaat racen met de A110 Cup
![alpine-a110-cup-4-1600x900](https://img.autovisie.nl/images/lw1lIU3OKcdIBZnhdplbH5KOgd8=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2FAlpine-A110-Cup-4-1600x900.jpg)
Alpine start een eigen raceklasse en ontwikkelt daar momenteel de A110 Cup voor. Op termijn wil het merk een deelnemersveld van zo’n twintig auto’s hebben.
Het herboren Alpine is al actief in de racerij. De fabrikant rijdt mee in de LMP2-klasse van het FIA World Endurance Championship. Daarbij komt Alpine met zijn eigen A110 Cup-klasse. De auto daarvoor wordt ontwikkeld en gebouwd door het Franse raceteam Signatech.
Vedergewicht
De raceversie van de Alpine A110 zal uiteraard kilo’s verliezen ten opzichte van het productiemodel. Daarmee wordt de A110 Cup een echte vedergewicht, want de gewone A110 weegt al slechts 1080 kilogram.
Vermogenswinst
Aan de motor zal Signatech waarschijnlijk niet al te veel sleutelen. Misschien dat er een kleine vermogenswinst inzit voor de 252 pk en 320 Nm sterke 1,8 liter viercilinder turbomotor van de A110.
![alpine_a110_premiere_edition_7](https://img.autovisie.nl/images/QiE9YHPloFq5s5UoHBN41Dtggq4=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Falpine_a110_premiere_edition_7.jpg)
![alpine_a110_premiere_edition_20](https://img.autovisie.nl/images/14QwtXDDA4BtHVMWkrFdFPfvGs8=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Falpine_a110_premiere_edition_20.jpg)
![alpine_a110_premiere_edition_13](https://img.autovisie.nl/images/Za9NuHyCJPOB2TYl7yXKgkl45EE=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Falpine_a110_premiere_edition_13.jpg)
![alpine_a110_premiere_edition_7](https://img.autovisie.nl/images/QiE9YHPloFq5s5UoHBN41Dtggq4=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Falpine_a110_premiere_edition_7.jpg)
![alpine_a110_premiere_edition_20](https://img.autovisie.nl/images/14QwtXDDA4BtHVMWkrFdFPfvGs8=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Falpine_a110_premiere_edition_20.jpg)
![alpine_a110_premiere_edition_13](https://img.autovisie.nl/images/Za9NuHyCJPOB2TYl7yXKgkl45EE=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F08%2Falpine_a110_premiere_edition_13.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor
-
Kia K4: Ceed-opvolger is stijlvolle Volkswagen Golf-concurrent
-
Tesla maakt wéér minder winst! En dit is waarom
-
Duik in de prijslijst: de Renault Rafale
-
Premie autoverzekering fors duurder: stijging per stad en provincie
-
Zo gaat de opvolger van GTO, F40, F50, Enzo en LaFerrari heten
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?