MG HS: dit is de daadwerkelijke actieradius en het verbruik
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F03%2FMG-HS-vs-BYD-Seal-23-van-108-e1743592930468.jpg)
Autovisie test niet alleen elektrische auto’s op hun actieradius en verbruik, ook bij benzine en hybride auto’s meten we wat ze in praktijk verbruiken. Ditmaal testen we hoe zuinig de MG HS is.
Het verschil tussen de fabrieksopgave en het daadwerkelijke verbruik is bij sommige auto’s groot. Om deze reden test Autovisie het echte gemiddelde verbruik in de praktijk met bijvoorbeeld airco en radio aan. Zo weet jij beter hoe zuinig de auto echt is.
MG HS
De MG HS heeft een 1,5-liter viercilinder die in samenwerking met een elektromotor goed is voor 184 pk. Het verbruik is bij dit soort plug-in hybrides altijd erg theoretisch. Op papier verbruikt de MG HS 0,5 liter op 100 kilometer en bedraagt de elektrische range 88 kilometer.
De daadwerkelijke actieradius en het verbruik
De MG mag in de hybride modus slimmer met de aanwezige accureserves omgaan, want de benzinemotor draait geregeld onnodig. Meer elektrohulp is dan wenselijk. In de EV-stand wist hij met een flinke tegenwind 88 kilometer aan actieradius te halen en dat is royaal.
MG HS | |
---|---|
WLTP-verbruik gemiddeld | 0,5 l/100 km |
Gemeten verbruik | 5,6 l/100 km |
Actieradius WLTP / gemeten | 100 / 88 km + 982 km |
Milieulabel | A |
CO₂-emissie | 14 g/km |
Laadtijd 0–100% | 180 min |
Testcondities | 8°C/droog |
Is de accu leeg, dan verbruikt de viercilinder 1 op 17,9, waardoor de totale actieradius uitkomt op 1.070 kilometer.
Actieradius testen
Autovisie test zelf in Nederland onafhankelijk het verbruik tijdens de Autovisie dubbeltest. Let op, het verbruik kan variëren want is afhankelijk van je rijstijl maar ook weersomstandigheden en nog veel meer factoren.
Wil je alles weten over de MG HS? Lees dan hier de uitgebreide dubbeltest tegen de BYD Seal U DM-i.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Polestar 3
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Audi Q6 e-tron
-
BYD Seal U: dit is de daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Skoda Elroq
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Kia EV3
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de BMW i5
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Peugeot e-208
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Renault 5
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Alfa Romeo Junior
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Dongfeng Box
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Citroën ë-C3
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Ford Explorer