Leapmotor C10: dit is de daadwerkelijke actieradius en het verbruik
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F06%2FLeapmotor-C10-vs-Ford-Kuga-6-van-103-e1751013521131.jpg)
Autovisie test niet alleen elektrische auto’s op hun actieradius en verbruik, ook bij benzine en hybride auto’s meten we wat ze in praktijk verbruiken. Ditmaal testen we hoe zuinig de Leapmotor C10 is.
Het verschil tussen de fabrieksopgave en het daadwerkelijke verbruik is bij sommige auto’s groot. Om deze reden test Autovisie het echte gemiddelde verbruik in de praktijk met bijvoorbeeld airco en radio aan. Zo weet jij beter hoe zuinig de auto echt is.
Leapmotor C10
Autovisie rijdt de Leapmotor C10 met de plug-in hybride-aandrijflijn die goed is voor een vermogen van 215 pk. Dit komt enkel voort uit een elektromotor, de brandstofmotor is een range extender. Volgens het boekje is het verbruik van de Chinees erg laag en de elektrische actieradius fors. Is dit in praktijk ook het geval?
De daadwerkelijke actieradius en het verbruik
De Leapmotor C10 REEV is anders dan auto’s als de Opel Ampera, Mitsubishi Outlander of Mazda MX-30 vanwege z’n substantiële elektrische actieradius van 145 kilometer. Daarvan bleek in de praktijk gemiddeld zo’n 120 kilometer over te blijven voordat de brandstofmotor aansprong om bij te laden, waarna het brandstofverbruik op onze normronde een redelijke 1 op 16,1 bedroeg.
Leapmotor C10 | |
---|---|
WLTP-verbruik (gemiddeld) | 0,4 l/100 km |
Gemeten verbruik | 6,2 l/100 km |
Actieradius WLTP + extra | 829 + 145 km |
Actieradius gemeten + extra | — |
Milieulabel | A |
CO₂-emissie | 10 g/km |
Laadtijd 0–100% (minuten) | 440 min |
Omgevingstemperatuur | 10 °C |
Testcondities | vochtig |
Het is echter wel een aandrijflijn met gebruiksaanwijzing. Omdat het voltage in de accu daalt naarmate hij leger raakt, nemen de prestaties van de 215 pk sterke elektromotor ook zienderogen af wanneer de lading onder de circa 30 procent komt.
Actieradius meten
Autovisie test zelf in Nederland onafhankelijk het verbruik tijdens de Autovisie dubbeltest. Let op, het verbruik kan variëren want is afhankelijk van je rijstijl maar ook weersomstandigheden en nog veel meer factoren.
Wil je alles weten over de Leapmotor C10? Bekijk dan hier de dubbeltest tegen de Ford Kuga.
Lees ook:
Ook interessant
-
Volkswagen-occasion verbruikt maar 5 euro brandstof per 100 kilometer
-
Zuinige en spotgoedkope occasion was veiligste auto van 2011
-
Ford Kuga: daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Citroën ë-C3 Aircross
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de BYD Atto 2
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Audi A3
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de BMW 120
-
Volkswagen Tayron: daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
Mazda CX-80: dit is de daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Polestar 3
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Audi Q6 e-tron
-
MG HS: dit is de daadwerkelijke actieradius en het verbruik