DS 3 versus MG 4: Welke budget-EV is beter?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F04%2F60A8539.jpg)
De MG 4 Electric bestormt de elektrische middenklasse met een messcherpe aanbieding. De DS 3 E-Tense is de vooruitgeschoven Stellantis-pion om de MG op te vangen. Maar welke budget-EV is beter?
Hoewel we over budget spreken, is dat relatief. De MG kan geleverd worden vanaf 30.785 euro en daarmee is hij veruit de voordeligste in zijn klasse. De basisprijs van de DS3 bedraagt 42.140 euro.
DS 3 versus MG 4: Welke budget-EV is beter?
De MG mag de spelregels bepalen, omdat hij zelfs in de duurste uitvoering duizenden euro’s goedkoper is dan de concurrentie. Hij is leverbaar als Standard Range met een 51 kWh-batterij, maar als 204 pk sterke Luxury Long Range met een bruto 64 kWh-accupakket kost het topmodel nog steeds ‘maar’ 36.285 euro.
Om de DS op het niveau van de MG te brengen, zijn pakketten nodig en komt er vijfduizend euro bij. Dan is het prijsverschil al opgelopen tot tien mille! De algemene garantie op een DS houdt op na twee jaar, terwijl de garantie op de batterij met acht jaar twaalf maanden langer doorloopt dan bij MG.
In de lease is de Chinese hatchback zeventien euro per maand voordeliger dan de DS, maar in de verzekering is de MG een tientje duurder per maand. Na een rondje configureren is er nog geen reden te bedenken om níét voor de goedkopere MG te gaan.
Merk + Model | DS 3 | MG 4 |
---|---|---|
Uitvoering | E-Tense Performance Line | 64 kWh Long Range Luxury |
VERBRUIK & MILIEU | ||
WLTP VERBRUIK GEM. | 15,4 kWh/100 km | 16,6 kWh/100 km |
GEMETEN VERBRUIK | 16,6 kWh/100 km | 16,6 kWh/100 km |
WLTP ACTIERADIUS | 396 km | 435 km |
GEMETEN ACTIERADIUS | 306 km | 372 km |
LAADTIJD 10 – 80 % | 26 min | 35 min |
GEMETEN LAADTIJD 10 – 80 % | 36 min | 26 min |
Autovisie Magazine nummer 7
Of de MG ook qua rijden, functionaliteiten, laden en interieur uiteindelijk de beste keuze is, lees je in Autovisie Magazine nummer 7 die nu in de winkel ligt.
Lees ook:
Ook interessant
-
5 redenen waarom je de Nyobolt EV (niet) wil
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Honda ZR-V
-
Rijtest met de Lucid Air Touring: hoe goedkoper, hoe beter?
-
Review SsangYong Torres – Te bestellen als je ‘m echt wil hebben
-
Review Cupra Born 77 kWh – Een gat in de achterbank
-
Review Audi E-tron GT Competition gaat de competitie aan
-
Banjeren door het zand met de Porsche 911 Dakar!
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius en laadsnelheid van de Smart #1
-
Elektrische Rolls-Royce Spectre: de beste creatie ooit van het merk?
-
Driften en powersliden: Losbandig met de Toyota GR86
-
0-200 km/h en olie van 120°C: Dit is hoe we de Toyota GR86 uitvoerig testen
-
Is de Tesla Model 3 Track Package het circuitwapen waarop we al zo lang wachten?