Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Jeep Avenger
Autovisie test niet alleen elektrische auto’s op hun actieradius en verbruik, ook bij benzine en hybride auto’s meten we wat ze in praktijk verbruiken. Ditmaal testen we hoe zuinig de Jeep Avenger is.
Het verschil tussen de fabrieksopgave en het daadwerkelijke verbruik is bij sommige auto’s groot. Om deze reden test Autovisie het echte gemiddelde verbruik in de praktijk met bijvoorbeeld airco en radio aan. Zo weet jij beter hoe zuinig de auto echt is.
Jeep Avenger
Autovisie rijdt de Jeep Avenger als 1.2 e-Hybrid Summit. Dat wil technisch zoveel zeggen als dat er een 100 pk sterke driecilinder turbomotor op benzine de hoofdrol speelt en dat een 21 kW sterkte elektromotor met 48V-techniek die als starter-generator fungeert, elektrische ondersteuning verleent. Daarvoor is een 0,9 kWh-accu onder de voorstoel aanwezig. Die krachten worden via een zestraps automaat met dubbele koppeling aan de voorwielen overgedragen.
Het daadwerkelijke verbruik
De Jeep Avenger heeft volgens het boekje een verbruik van 5,1 liter per 100 kilometer. Tijdens onze normronde haalden we dit net niet, 5,2 liter per 100 kilometer. Dat is gelijk aan 1 op 19,2.
Jeep Avenger | |
---|---|
WLTP-verbruik gem. | 5,1 l/100 km |
Gemeten verbruik | 5,2 l/100 km |
Actieradius (WLTP/gemeten) | 862/844 km |
Milieulabel | B |
CO2-emissie | 111 g/km |
De verbruiksronde
Autovisie test zelf in Nederland onafhankelijk het verbruik tijdens de dubbeltest. Let op, het verbruik kan variëren want is afhankelijk van je rijstijl maar ook weersomstandigheden en nog veel meer factoren.
Wil je alles weten van de Jeep Avenger? Bekijk dan hier de dubbeltest tegen de Mitsubishi ASX.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Renault Symbioz
-
Mercedes-Benz A-klasse: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Volkswagen Golf: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Volkswagen Passat: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Mitsubishi ASX
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Peugeot e-3008
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Renault Scenic
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Suzuki Swift
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de MG 3
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Volkswagen T-Cross
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Lexus LBX
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Renault Clio