Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Jeep Avenger
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F09%2FASX-vs-Avenger-107-van-116-e1726838427289.jpg)
Autovisie test niet alleen elektrische auto’s op hun actieradius en verbruik, ook bij benzine en hybride auto’s meten we wat ze in praktijk verbruiken. Ditmaal testen we hoe zuinig de Jeep Avenger is.
Het verschil tussen de fabrieksopgave en het daadwerkelijke verbruik is bij sommige auto’s groot. Om deze reden test Autovisie het echte gemiddelde verbruik in de praktijk met bijvoorbeeld airco en radio aan. Zo weet jij beter hoe zuinig de auto echt is.
Jeep Avenger
Autovisie rijdt de Jeep Avenger als 1.2 e-Hybrid Summit. Dat wil technisch zoveel zeggen als dat er een 100 pk sterke driecilinder turbomotor op benzine de hoofdrol speelt en dat een 21 kW sterkte elektromotor met 48V-techniek die als starter-generator fungeert, elektrische ondersteuning verleent. Daarvoor is een 0,9 kWh-accu onder de voorstoel aanwezig. Die krachten worden via een zestraps automaat met dubbele koppeling aan de voorwielen overgedragen.
Het daadwerkelijke verbruik
De Jeep Avenger heeft volgens het boekje een verbruik van 5,1 liter per 100 kilometer. Tijdens onze normronde haalden we dit net niet, 5,2 liter per 100 kilometer. Dat is gelijk aan 1 op 19,2.
Jeep Avenger | |
---|---|
WLTP-verbruik gem. | 5,1 l/100 km |
Gemeten verbruik | 5,2 l/100 km |
Actieradius (WLTP/gemeten) | 862/844 km |
Milieulabel | B |
CO2-emissie | 111 g/km |
De verbruiksronde
Autovisie test zelf in Nederland onafhankelijk het verbruik tijdens de dubbeltest. Let op, het verbruik kan variëren want is afhankelijk van je rijstijl maar ook weersomstandigheden en nog veel meer factoren.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F09%2FASX-vs-Avenger-112-van-116-e1726834081922.jpg)
Wil je alles weten van de Jeep Avenger? Bekijk dan hier de dubbeltest tegen de Mitsubishi ASX.
Lees ook:
Ook interessant
-
Volkswagen-occasion verbruikt maar 5 euro brandstof per 100 kilometer
-
Zuinige en spotgoedkope occasion was veiligste auto van 2011
-
Leapmotor C10: dit is de daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
Ford Kuga: daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Audi A3
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de BMW 120
-
Volkswagen Tayron: daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
Mazda CX-80: dit is de daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
MG HS: dit is de daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
BYD Seal U: dit is de daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
Nieuwe Nissan Leaf wacht zware taak (als z’n prijs niet goed genoeg is)
-
Duurtest: is storing in Volkswagen Golf eHybrid reden voor paniek?