Dit is het daadwerkelijke verbruik van de BMW 120
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F05%2FBMW-120i-vs-Audi-A3-8-van-96.jpg)
Autovisie test niet alleen elektrische auto’s op hun actieradius en verbruik, ook bij benzine en hybride auto’s meten we wat ze in praktijk verbruiken. Ditmaal testen we hoe zuinig de BMW 120 daadwerkelijk is.
Het verschil tussen de fabrieksopgave en het daadwerkelijke verbruik is bij sommige auto’s groot. Om deze reden test Autovisie het echte gemiddelde verbruik in de praktijk met bijvoorbeeld airco en radio aan. Zo weet jij beter hoe zuinig de auto echt is.
BMW 120
Autovisie rijdt de BMW 1-serie als 120. Dit betekent dat er een 1,5-liter driecilinder in de neus ligt die samen met een starter/generator tot 170 pk levert. Het maximaal aantal Nm koppel bedraagt 280.
Bij de betaalbare premium is verbruik natuurlijk belangrijk. Volgens de WLTP-meetmethode drinkt de BMW 5,3 liter benzine per 100 kilometer. Wat halen we in praktijk?
Het daadwerkelijke verbruik
Tijdens de Autovisie Normronde haalt de BMW 120 een verbruik dat lager is dan opgegeven. Met slechts 5,1 liter op 100 kilometer is het een behoorlijk zuinige aandrijflijn. Dit betekent dat hij 1 op 19,6 rijdt.
BMW 120 | |
---|---|
WLTP-verbruik gemiddeld | 5,3 l/100 km |
Gemeten verbruik | 5,1 l/100 km |
Actieradius (WLTP/gemeten) | 961 km |
Milieulabel | B |
CO₂-emissie | 121 g/km |
Testconditie: 18 graden Celsius, droog |
De verbruiksronde
Autovisie test zelf in Nederland onafhankelijk het verbruik tijdens de dubbeltest. Let op, het verbruik kan variëren want is afhankelijk van je rijstijl maar ook weersomstandigheden en nog veel meer factoren.
Wil je alles weten van de BMW 120? Bekijk dan hier de dubbeltest tegen de Audi A3.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Audi A3
-
Volkswagen Tayron: daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
Mazda CX-80: dit is de daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
MG HS: dit is de daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
BYD Seal U: dit is de daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Ford Explorer
-
Dit is de echte actieradius van de Volvo EX40
-
MG S5: kan hij concurreren met de Skoda Elroq en Kia EV3?
-
Duurtest Peugeot e-3008: het eindcijfer na 11.000 testkilometers
-
Het ontbreekt de Changan Deepal S07 aan de juiste ingrediënten
-
Van deze Toyota Urban Cruiser ligt de Kia EV3 niet wakker
-
Alpine heeft alles op alles gezet om nieuwe A390 licht te laten lijken