Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Leapmotor T03
Elektrische auto’s verbruiken doorgaans meer dan de fabrikanten opgeven. Het resultaat is een minder goede actieradius dan je wellicht verwacht. Ditmaal testen we het rijbereik van de Leapmotor T03.
Het verschil in de opgegeven WLTP-range en daadwerkelijke actieradius is bij sommige auto’s groot. Om deze reden test Autovisie het echte gemiddelde rijbereik in praktijk met airco en radio aan. Zo weet jij beter hoe ver je echt met een EV komt.
Leapmotor T03
Autovisie rijdt de Leapmotor T03 met de 95 pk elektromotor en het 37,3 kWh-accupakket. Volgens het boekje kom je op een acculading 265 kilometer ver. Wat houden we in praktijk van die actieradius over?
Dit is de daadwerkelijke actieradius
De Leapmotor T03 haalt tijdens de normronde 270 kilometer op een acculading, dat is 5 kilometer verder dan de opgegeven actieradius. Hij wist een verbruik van 13,8 kWh/100 kilometer te realiseren. Dat zijn erg nette waarden, maar een zuinig gereden Tesla haalt dat ook.
Leapmotor T03 | |
---|---|
WLTP-verbruik gemiddeld | 16,3 kWh/100 km |
Gemeten verbruik | 13,8 kWh/100 km |
Actieradius WLTP/gemeten | 265 km/270 km |
Max. gemeten laadsnelheid | 50 kW |
Laadtijd 10-80%/gemeten | n.b./40 min. |
Is de batterij leeg, dan kan hij de cellen niet voorverwarmen om in koude condities hun DC-laadpiek te halen. Hij beschikt ook niet over een warmtepomp om de temperatuur in het interieur op een efficiëntere manier te regelen.
Aan de DC-lader haalde de Leapmotor T03 maximaal 50 kW. Over een oplaadsessie van 10 naar 80 procent deed hij veertig minuten.
Actieradius testen
Autovisie test zelf in Nederland onafhankelijk het verbruik tijdens de Autovisie dubbeltest. Let op het verbruik kan variëren want is afhankelijk van je rijstijl maar ook weersomstandigheden en nog veel meer factoren.
Wil je alles weten van de Leapmotor T03? Bekijk dan hier de dubbeltest tegen de Dacia Spring.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is de echte actieradius van de Volvo EX40
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Cupra Tavascan
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Dacia Spring
-
Mercedes-Benz A-klasse: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Volkswagen Golf: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Xpeng G6
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Tesla Model Y
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Mini Cooper E
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Lancia Ypsilon
-
Met EV op vakantie? Deze aerodynamische caravan wil je hebben
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Peugeot e-3008
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Renault Scenic