Dit is de daadwerkelijke actieradius van de BYD Atto 2
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F06%2FCitroen-E-C3-vs-BYD-ATTO-2-2-van-109-e1749821401235.jpg)
Elektrische auto’s verbruiken doorgaans meer dan de fabrikanten opgeven. Het resultaat is een minder goede actieradius dan je wellicht verwacht. Ditmaal testen we het rijbereik van de BYD Atto 2.
Het verschil in de opgegeven WLTP-range en daadwerkelijke actieradius is bij sommige auto’s groot. Om deze reden test Autovisie het echte gemiddelde rijbereik in praktijk met airco en radio aan. Zo weet jij beter hoe ver je echt met een EV komt.
BYD Atto 2
Autovisie rijdt de BYD Atto 2 met de 45,1 kWh-accu. Deze is gekoppeld aan een elektromotor met 177 pk en 290 Nm aan koppel. De aandrijflijn moet goed zijn voor een actieradius van 312 kilometer. Wat houden we hier in praktijk van over?
De daadwerkelijke actieradius
De gestroomlijnde BYD wist op de ecorun van Autovisie een verbruik van 14,9 kWh/100 km te halen. Hiermee ligt de actieradius op 303 kilometer. Dit betekent dat hij slechts 9 kilometer minder goed scoort dan opgegeven.
Verbruik en Milieu | |
---|---|
WLTP-verbruik gemiddeld | 16,0 kWh/100 km |
Gemeten verbruik | 14,9 kWh/100 km |
Actieradius WLTP / gemeten | 312 km / 303 km |
Max. gemeten laadsnelheid | 65 kW |
Laadtijd 10–80% WLTP / gemeten | 37 min. / 40 min. |
Testcondities | Droog / 16°C |
Zijn laadtijd aan de snellader wijkt ook weinig af, maar met een piek van slechts 65 kW zit hij in de kelder van de markt. Hij heeft dan ook 40 minuten nodig om zijn accu van 45 kWh van 10 naar 80 procent op te laden. Dat is niet best, maar de laadcyclus is wel constant. Dat moet ook wel met zo’n laag maximum.
Actieradius testen
Autovisie test zelf in Nederland onafhankelijk het verbruik tijdens de Autovisie dubbeltest. Let op het verbruik kan variëren want is afhankelijk van je rijstijl maar ook weersomstandigheden en nog veel meer factoren.
Wil je alles weten van de BYD Atto 2? Bekijk dan hier de uitgebreide dubbeltest tegen de Citroën ë-C3 Aircross.
Lees ook:
Ook interessant
-
Leapmotor C10: dit is de daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
Ford Kuga: daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Citroën ë-C3 Aircross
-
Volkswagen Tayron: daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
Mazda CX-80: dit is de daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Polestar 3
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Audi Q6 e-tron
-
MG HS: dit is de daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
BYD Seal U: dit is de daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Skoda Elroq
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Kia EV3
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de BMW i5