Mercedes-Benz GLC F-Cell: Brandstofcel en plug-intechniek
Niet zo spannend als de Mercedes-AMG Project One misschien, maar wel heel innovatief. De Mercedes-Benz GLC F-Cell combineert een brandstofcel met plug-in hybridetechnologie.
Hij heeft twee tanks aan boord (tussen de assen en onder de achterbank), waarin 4,4 kilogram aan waterstof kan worden opgeslagen. Klinkt niet als veel, maar het is genoeg voor een NEDC-actieradius van 437 kilometer. Daarbij komt dan nog 49 kilometer volledig elektrische range uit de batterij. De GLC F-Cell heeft een vermogen van 200 pk en een koppel van 350 Nm.
Onder de motorkap
De hele brandstofcelunit is door Mercedes-Benz zo compact gemaakt dat hij op de gebruikelijke motorsteunen onder de motorkap gemonteerd kan worden. Zijn achterste waterstoftank snoept een heel klein beetje van de inhoud van de bagageruimte af. Maar dat doen de batterijen in de bestaande GLC Plug-in Hybrid ook. De GLC F-Cell gaat volgens Mercedes-Benz al snel in productie.
Lees ook:
Ook interessant
-
Verkeerde persoon rijdt elektrische Ford Explorer de wereld rond
-
De Volkswagen Up is terug! En je kunt hem omver duwen…
-
Nederlandse sportwagen koop je voor minder dan 15.000 euro
-
Koop nu! Autovisie Speaker voor in jouw elektrische auto
-
Lamborghini presenteert nieuw logo: zo is het veranderd door de jaren heen
-
Busje ombouwen naar camper? Hier moet je aan voldoen
-
Wanhoopsactie: Fisker Ocean nu voor extreem lage prijs aangeboden
-
Prijs Ford Explorer Nederland: goedkoper dan gedacht
-
Let op! Gemeentes geven jou onterecht een bekeuring
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Volkswagen Passat – of toch een ID.7 Tourer?
-
Dit is de nieuwe Porsche Elecster
-
De nieuwe Mercedes-AMG G 63 is nu een hybride