Bugatti Vision Gran Turismo: Van spelcomputer naar autoshow
Van polygonen naar een ronddraaiende platform op de IAA in Frankfurt. Bugatti de Vision Gran Turismo-concept vanuit de virtuele naar de echte wereld gebracht.
De wagen is gebouwd voor Vision Gran Turismo, de digitale viering van vijftien jaar Gran Turismo-racegames voor Sony’s PlayStation-consoles, en is geïnspireerd op de Bugatti Type 57 die in 1937 en 1939 de 24 uur van Le Mans won. Daarbij biedt de Vision Gran Turismo alvast een doorkijkje op de opvolger van de Veyron, die naar verluidt Chiron gaat heten (net als het achttiencilinder studiemodel dat Bugatti in 1999 onthulde).
“De Vision Gran Turismo wordt aangedreven door de W16 met vier turbo’s uit de Veyron”
De Vision Gran Turismo is binnenkort te downloaden in Gran Turismo 6, maar de komende dagen staat het model in levender lijve op de IAA in Frankfurt. Bugatti meldt dat de auto wordt aangedreven door de bekende W16 met vier turbo’s uit de Veyron en volgens berekeningen 400 km/h moet halen op vier stukken van het virtuele Circuit de la Sarthe in Gran Turismo (gemodelleerd op de baan waarop de 24 uur van Le Mans wordt gereden).
Volgend jaar maart krijgen we op de autoshow van Genève de opvolger van de Veyron te zien. Deze zal in een gelimiteerde oplage van vijfhonderd stuks worden gebouwd en wederom een 8,0 liter W16 met vier turbo’s krijgen. Die krachtbron was in de Veyron – waarvan met veel moeite vierhonderdvijftig exemplaren werden verkocht – goed voor maximaal 1200 pk, maar levert in de Chiron 1500 pk.
Lees ook:
Ook interessant
-
BMW i3, nieuwe Volkswagen en Hongqi’s voor Nederland | Beursverslag Beijing Auto Show Deel 1
-
De elektrische Macan voelt (soms) tóch als een echte Porsche
-
Nieuwe versie van Audi A3 gaat strijd aan met de crossover
-
Deze Aston Martin DB12 Volante is de James Bond onder de cabrio’s
-
Te weinige ruimte in je CX-60? De grote Mazda CX-80 biedt uitkomst
-
Zo kwam Volkswagen op het idee voor een nieuwe Kever | Sjoerds Weetjes 396
-
Review Mercedes-Benz CLE Cabriolet: de beste in zijn klasse?
-
De Skoda Kodiaq is zó ruim dat je erin kunt verdwalen
-
Uw Garage: Eriks MG ZR 160 moet snel zijn, maar vooral opvallen
-
Waarom de Lotus Exige niet voor egoïsten is | Sjoerds Weetjes 395
-
Deze Milano wordt de moneymaker van Alfa Romeo
-
Eerste test met Porsche Taycan Turbo GT gaat niet zoals gepland