Waarom deze Hyundai i20-occasion 4,5 keer meer kost dan nieuwe
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F01%2Frally-rallyauto-tweedehands-auto-Hyundai-i20-occasion.jpg)
De duurste Hyundai die je nu kunt kopen is de Ioniq 5 N, een stuurmansauto die voor zo’n 74.000 euro op de prijslijst staat. Wij vonden deze Hyundai i20-occasion. Eveneens een rijdersauto, maar wel met een veel hoger prijskaartje.
De tweedehands auto kost je zelfs 5,5 keer zoveel als een nieuwe Hyundai i20. Je snapt vast wel dat deze occasion niet je alledaagse i20 is.
Hyundai i20-occasion als rallyauto
Mochten de looks het nog niet duidelijk maken: dit is een rallyauto. Een exemplaar bestemd voor de R5-klasse welteverstaan, een stapje onder de bekende WRC-klasse.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F01%2FSchermafbeelding-2025-01-14-om-15.39.11.png)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F01%2FSchermafbeelding-2025-01-14-om-15.39.23.png)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F01%2FSchermafbeelding-2025-01-14-om-15.39.00.png)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F01%2FSchermafbeelding-2025-01-14-om-15.39.40.png)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F01%2FSchermafbeelding-2025-01-14-om-15.39.11.png)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F01%2FSchermafbeelding-2025-01-14-om-15.39.23.png)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F01%2FSchermafbeelding-2025-01-14-om-15.39.00.png)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F01%2FSchermafbeelding-2025-01-14-om-15.39.40.png)
Deze kant-en-klare rallywagen lijkt dan ook maar amper op een gewone i20. Vanbinnen is-ie compleet gestript en voorzien van onder meer een rolkooi en kuipstoelen.
Dacia Duster-occasion kost 6,5 keer zoveel als nieuw exemplaar
Ook zijn een nieuw instrumentenpaneel en racestuur zijn gemonteerd. Met de verschillende knoppen op dat stuur bedien je niet alleen de ruitenwissers, richtingsaanwijzers en claxon, maar je regelt er ook de turbodruk, het antilag-systeem en de launch control mee.
290 pk
Tijdens de launch control maak je ook gebruik van de hydraulische handrem. Dit in combinatie met een 290 pk en 440 Nm sterke 1,6-liter turbomotor, een sequentiële versnellingsbak en vierwielaandrijving zorgt dat je vliegensvlug uit de startblokken schiet.
Prijs van de tweedehands rallywagen
De verkopende partij stelt dat deze Hyundai i20-occasion enkel aan races op het asfalt heeft meegedaan. Ook is de rallywagen in de 2.775 kilometer die hij sinds nieuw heeft gereden nooit betrokken geweest bij grote ongelukken. Daarnaast vallen alle onderdelen nog binnen de geldigheidstermijn en dus is de auto ready to race. Geïnteresseerd? Dan moet je diep in de buidel tasten. Voor dit tweedehandsje wordt 139.950 euro gevraagd.
Lees ook:
Ook interessant
-
Moderne Audi-occasion is nu een vrij betaalbare elektrische auto
-
Ideaal! Moderne occasion is spotgoedkoop en vaste lasten zijn laag
-
Te koop: zeldzame Nissan Skyline GT-R met pas 362 kilometer op de teller
-
Moderne Ford is nu compacte, praktische en betrouwbare occasion
-
Hebben! Dit is de enige Nissan 350Z GT4-occasion van Nederland
-
Nederlandse BMW-occasion uit 2010 heeft pas 75 kilometer op teller
-
Deze occasion is compact, betrouwbaar en spotgoedkoop
-
Illegale drift in bekende Monaco-bocht komt rallyrijder duur te staan
-
Is deze S60 de dikste Volvo-occasion van Nederland?
-
Duitse 7-zitter is goede en betaalbare keuze voor een groot gezin
-
Frans ruimtewonder uit 2015 is nu een betaalbare occasion
-
Deze moderne en zéér ruime gezinsauto is nu betaalbare occasion