Deze occasion wil je: Suzuki Cappuccino, een (kei)leuk kleintje
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fimg_3229.jpg)
Autovisie is altijd op zoek naar occasions voor de liefhebber en spit daarom de lijsten van verkoopsite Gaspedaal.nl door. Ditmaal vonden we een leuke Japanse roadster: de Suzuki Cappuccino.
De Cappuccino is een piepkleine roadster. Hij heeft zijn formaat te danken aan de ‘Kei car’ specificaties. Auto’s die in Japan voldoen aan die eisen komen in aanmerking voor lagere belastingen en verzekeringspremies.
Suzuki Cappuccino is een kleine maar fijne occasion
De roadster werd geproduceerd van 1991 tot 1997. In totaal werden er iets meer dan 28.000 exemplaren van de Cappuccino gebouwd. Slechts 61 daarvan zijn momenteel geregistreerd in Nederland. Bij aankoop ben je dus verzekerd van een zeer zeldzame auto – voor Nederlandse begrippen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F07%2F0610fd9b-3ef8-4cc6-ac1e-a0830ef65c59_4f43526d-4652-468b-a1ea-a10554154d2c.webp)
De Suzuki Cappuccino is niet de enige Kei-roadster. Eerder vergeleek Autovisie de Capuccino al met de minstens zo bijzondere Honda Beat. Je komt eerder een Ferrari of Porsche tegen dan een van deze twee.
Touren in een Ferrari-rode Cappucino
Het kleine motorblokje van de Suzuki Cappuccino is goed voor zo’n 64 pk bij 6500 toeren per minuut. Meer is in principe niet nodig aangezien de auto slechts 700 kilogram weegt.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F07%2F0610fd9b-3ef8-4cc6-ac1e-a0830ef65c59_26802cd9-e0ea-4add-b728-629c56a40848.webp)
De techniek van de occasion is gelimiteerd, een dubbele Cappuccino bestaat niet, de motorinhoud is altijd beperkt tot maximaal 660 cm3. “Hij voelt zeker aan”, zo schreven we, “stuurt precies in, reageert niet extreem scherp, maar zet zich vlot en zonder aarzelen. Dit is ook in sportief opzicht een volwassen sportauto. En als je open rijdt in deze dynamische dwerg met zijn knappe kapconstructie, is de sensatie groot.”
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F07%2F0610fd9b-3ef8-4cc6-ac1e-a0830ef65c59_2bf73fc6-0205-4342-ab73-bf17c8f5086b.webp)
“Je hoort het turbootje blazen. Het driecilindertje klinkt sowieso lekker en reageert rap. De remmen van de Suzuki geven vertrouwen en blijven goed doseerbaar vertragen als we een beetje de grenzen verkennen. Het Japannertje reageert stoïcijns en volledig rammelvrij.”
Leuk interieur voor de kleintjes onder ons
“Een volwassen en mooi gemaakte cockpit, die helaas te krap is voor mensen langer dan 1,90 meter.” Het vereist dan ook wat kunst en vliegwerk om achter het stuur van de Suzuki Cappuccino te kruipen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F07%2F0610fd9b-3ef8-4cc6-ac1e-a0830ef65c59_eabfa5f5-3048-493b-89da-2981f312e199.webp)
“De Cappuccino klopt helemaal qua vormgeving, alles is prachtig in proportie, maar het totale autootje is niet small maar XXXS. Als hij voorgereden wordt en pal naast je stopt, dringt pas door hoe klein hij echt is. Dat hij rechtsgestuurd is, was geen verrassing, dat is een kenmerk van Kei-cars. De mini-klasse was bedoeld voor Japan only.”
“Het dekseltje, lees de hardtop, zit er nog op en dat vergt Houdini-kunsten om achter het stuur te komen. Zoek iets anders uit als u langer bent dan pakweg 1,80 meter, want hoe lang je ook probeert, de stoel wil niet verder naar achteren.”
De Suzuki Cappuccino als Occasion
Autovisie vindt een exemplaar uit 1995 met een kilometerstand van net geen 100.000 kilometer. Om precies te zijn heeft de Suzuki 91.472 km aan ervaring. Het gaat om een 0.7 turbo Targa. Het prijskaartje bedraagt 17.500 euro.
Dit zijn de 10 duurste en goedkoopste gemeenten om jouw elektrische auto op te laden
Ook interessant
-
Deze dikke gezinsdiesel schreef 90.000 euro af en mag gewoon milieuzones in
-
Waarom de nieuwe Suzuki Swift eigenlijk geen nieuw model is
-
Met deze occasion van 10.000 euro kan je zorgeloos autorijden
-
Deze Japanse occasion is een slimme betrouwbare keuze voor 5000 euro
-
Deze leuke en betrouwbare Italiaanse occasion koop je voor 5000 euro
-
NSU Ro 80 is een betaalbare klassieker met wankelmotor
-
Deze stoere occasion koop je voor minder dan 15.000 euro
-
Waarom je een Nissan Juke (niet) als occasion moet kopen
-
Deze eigenwijze en erg betrouwbare occasion koop je voor minder dan 15.000 euro
-
Een Volkswagen Polo-occasion voor 5.000 euro, is dat een slim idee?
-
Deze auto is een goede optie als je op zoek bent naar een occasion van 5.000 euro
-
Bij deze occasion van 5.000 euro krijg je veel waar voor je geld