De eerste auto van Max Verstappen en zoveel kost-ie als occasion
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F05%2FFZRRBPOC2NOLFFUT2DSHA2Q5DM-e1747391581443.jpg)
Max Verstappen racete al in de Formule 1 voordat hij überhaupt een rijbewijs had. Toch had hij, net als veel anderen, een Clio als eerste auto. Goed, dat was geen simpele 90 pk-versie, maar een Renault Clio RS. Hoeveel kost die hot hatch inmiddels als occasion?
In maart 2015 debuteerde Max Verstappen in de Formule 1. Pas enkele maanden later, toen hij achttien jaar oud werd, haalde hij ook zijn rijbewijs. Daarvoor al had Renault hem een Clio RS geschonken. Inmiddels zijn we tien jaar, een aantal wereldkampioenschappen en de nodige bolides verder.
Eerste auto van Formule 1-coureur Max Verstappen
Maar goed, het begon allemaal met een Renault Clio RS die Max Verstappen destijds van Renault kreeg. Max zijn eerste auto. Het gaat om de hot hatch-variant van de vierde generatie Renault Clio, een pre-facelift om precies te zijn. Het verbaast ons een beetje dat de Franse autobouwer Verstappen niet de allerkrachtigste Trophy variant schonk. Die testte Autovisie recent nog in de Occasion Battle.
De Clio RS heeft een 200 pk sterke viercilinder die zijn vermogen naar de voorwielen stuurt. Peanuts voor iemand die wekelijks plaatsneemt achter het stuur van een 1.000 pk sterke F1-wagen. Toch biedt ook de Renault enorm veel rijplezier.
Renault Clio RS als occasion
Anders dan de meeste auto’s die de garage van Max Verstappen tegenwoordig vullen, is de Renault Clio RS voor de gewone man nog wel te betalen als occasion.
Op verkoopsite Gaspedaal.nl vind je iets minder dan dertig exemplaren van deze generatie Clio RS (pre-facelift én facelift). Prijzen starten al bij minder dan 10.000 euro en lopen op tot zo’n twintig mille voor Trophy-uitvoeringen.
Ingeruild voor een grijze
Moet-ie zoveel mogelijk gelijk zijn aan de eerste auto van Max Verstappen? Dan heb je een gele nodig. Later ruilde de Nederlandse Formule 1-ster zijn gele Clio RS echter in voor een grijze, want die vond hij mooier.
Lees ook:
Ook interessant
-
Volkswagen ID.2 R krijgt de elektromotoren op een bijzondere plek
-
Lancia plakt historisch label op Ypsilon, gaat dit het merk redden?
-
De VW die Max Verstappen als eerste auto wilde, maar niet kocht
-
Max Verstappen geen spijt: ‘Ik zal volgende keer tissues meenemen’
-
EV Supertest 2025: de verrassende einduitslag
-
Waarom de Smart #3 Brabus niet om de overwinning meedoet
-
Is de Mini Cooper SE nog een goede keuze voor écht rijplezier?
-
Kan de MG4 Xpower meer dan alleen hard accelereren?
-
Peugeot opent aanval op Renault 5 en Alpine: ‘Minstens zo goed’
-
Cupra Born VZ is praktische hatchback, maar is-ie heet genoeg?
-
Maakt de Alpine A290 verwachtingen waar tijdens EV Supertest?
-
Weet de Abarth 600e te overtuigen als elektrische hot hatch?