3 cabrio’s met een zescilinder voor minder dan 15.000 euro
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F02%2Fporsche_boxster_s_12.jpg)
Een cabrio is, met storm Corrie net achter de rug, misschien wel het laatste waar je nu aan denkt. Toch zijn de koude maanden economisch de beste periode om jezelf te trakteren op auto zonder permanent dak. We zetten een paar heerlijke auto’s voor je op een rij.
Je kunt natuurlijk gaan voor de welbekende Mazda MX-5 of de betaalbare Fiat Barchetta. Je kunt echter voor 15.000 euro ook auto’s twee cilinders meer krijgen. Autovisie selecteert drie tweedehands cabrio’s met zescilinders voor minder dan 15 mille.
Drie cabrio’s met een zescilinder voor minder dan 15.000 euro:
1. BMW Z4 Roadster (2002 – 2008)
Achterwielaandrijving, een zescilinder in de neus, een handbak en een goed stuurgevoel. De BMW Z4 voldoet aan alle eisen van een echte Beierse roadster.
De absolute topmotorisering is de 3.0-liter zes-in-lijn die goed is voor 265 pk. Van 0 naar 100 kilometer per uur sprint het model in 5,7 seconden en bij een topsnelheid van 250 kilometer per uur grijpt de elektronische begrenzer in.
Autovisie vindt zo’n Z4 uit 2005 met net geen 158.000 kilometer ervaring. De auto is origineel in Nederland geleverd en de onderhoudshistorie is bekend. De verkoper vraagt voor de Duitse roadster net geen 14 mille.
Nissan 350Z Roadster (2003 – 2009)
Ook de Nissan 350Z beschikt over een heerlijke zescilinder, alleen heeft de Japanner 500cc meer slagvolume dan de BMW. De krachtcentrale is met drie vermogens geleverd: 280, 300 en 313 pk. Voor minder dan 15.000 euro koop je eigenlijk altijd de 280 pk-variant. Deze versie sprint van 0 naar 100 kilometer per uur in 6,4 seconden en is begrensd op 250 kilometer per uur. Leuk feitje: deze motor lepelde concern-genoot Renault ook in bijvoorbeeld de grote Espace.
Hoewel het merendeel van de 350Z’s met open dak meer dan 15 mille kost, vindt Autovisie een exemplaar voor 14.245 euro. Deze roadster komt uit 2005 en heeft ruim 160.000 kilometer op de teller staan.
De auto is origineel Nederlands, heeft een chique oranje/bruin interieur, een Bose audio-installatie en natuurlijk een heerlijke handbak.
Porsche Boxster (1996 – 2004)
Ja, voor minder dan 15 mille kun je een echte Porsche met zescilinder rijden. Het gaat dan om de eerste generatie Boxster, die soms ook wel de ‘poor man’s Porsche’ genoemd wordt.
Er kwamen uiteindelijk drie zescilinders op de markt. In de beginjaren was er de 2,5-liter met 204 pk. In 1999 werd deze vervangen door de 2,7-liter met 220 pk en kwam er een 252 pk sterke 3,2-liter boxermotor voor de S-uitvoering. Autovisie-redacteur Peter Hilhorst neemt je mee in de Porsche Boxster, die wel het gevoel geeft van de 911, maar een stuk aantrekkelijker geprijsd is.
Autovisie vindt een Porsche Boxster occasion uit het jaar 2000 met iets meer dan 130.000 kilometer op de teller. De cabrio heeft de 2,7-liter zescilinder aan boord en is volledig uitgevoerd in het zwart.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F02%2F0-5e9cd4fb-5a03-412e-87c2-fbebcbd4713f.jpg)
De auto staat nog op ‘getting ready’ en wordt dus nog niet verkocht voor de verkoopprijs van 14.950 euro. Het is even wachten op de gedetailleerde foto’s van de auto.
Deze drie cabrio’s met 200+ pk koop je voor minder dan 10.000 euro