Zou jij je peperdure Bugatti Divo ook zo bestellen?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F05%2Fcomplication-presse-divo-mai-2020__seite_7.jpg)
Bugatti begon vorig jaar met de productie van de zeer exclusieve Divo. De eerste exemplaren rollen inmiddels uit de fabriek en de autobouwer deelt nu een aantal door klanten gespecificeerde modellen.
Bugatti bouwt veertig exemplaren van de Divo, waarvan de eerste modellen binnenkort bij hun klanten voor de deur staan. Een exemplaar kost minstens vijf miljoen euro en voor dat geld wil je natuurlijk een Divo die anders is dan de andere 39 die het merk bouwt. Klanten personaliseren hun auto daarom tot in de kleinste details.
Dromen
“Daarom is elke Divo uniek”, zegt Laure Beneteau, verkoopmanager van Bugatti. “En alles is mogelijk. We staan klanten niet alleen bij als ze hun auto kopen, maar dromen ook met ze mee.” In totaal werkten er vijftien medewerkers aan een Divo van één klant, om zo tot het beste resultaat te komen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F01_bugatti_divo_print-2bugatti-divo-bugatti-divo-pebble-beach-live.jpg)
“Sommige klanten weten precies wat ze willen, anderen vragen ons om advies”, vertelt Beneteau. “Maar bijna iedereen heeft wel een idee. Denk aan familiewapens, vlaggen, eigen logo’s of speciale kleurenschema’s. Om ideeën te realiseren, werken we samen met onze ontwerpers en ingenieurs. En dan is het bijvoorbeeld mogelijk om je auto overeen te laten komen met je favoriete handtas of schoenen.” En dat personaliseren doe je niet in een dag of een week; in het geval van een van de Divo’s heeft een klant een jaar lang met Bugatti aan zijn auto gewerkt.
Eigen smaak
Nu deelt Bugatti dus een aantal Divo’s die door klanten zijn gepersonaliseerd. En daaruit blijkt maar weer eens dat iedereen een eigen smaak heeft. Ook daar geeft het merk een toelichting op. Zo ziet het dat Aziatische klanten vaak voor ongebruikelijke kleuren, terwijl Europeanen iets terughoudender zijn. Klanten uit het Midden-Oosten en de Verenigde Staten zijn volgens Bugatti heel excentriek.
Laten we het ook nog even kort over de Divo – genoemd naar coureur Albert Divo – hebben. Die auto neemt de Chiron als basis, maar heeft een lager wagengewicht en een opnieuw gekalibreerd onderstel voor hogere bochtsnelheden. De Divo is meer gericht op sportieve rijeigenschappen en downforce. Andere wielstanden zorgen er voor dat de topsnelheid van de Divo is ‘beperkt’ tot 380 km/h. Wil je alles over die auto weten, kijk dan bovenstaande video waarin Autovisie-redacteur Sjoerd van Bilsen je alles over dit model vertelt.
Bestelde Divo’s
Zie hieronder een aantal Divo’s die ook daadwerkelijk door klanten zijn besteld. Wat is jouw favoriet? Of zou jij voor iets totaal anders kiezen? Laat het weten in de Facebook-reacties!
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom juist déze Bentley de beste keus voor een bruidsstoet is
-
Charoudin stopt Nürburgring-ritjes in vreemde auto’s na megacrash
-
Ken je de mop van Jeff Bezos’ EV voor 20 mille? Trump niet…
-
Pas op met parkeerapps! Want ze kunnen je veel geld kosten
-
Deze McLaren-collectie van 57 miljoen is wat voor koning Willem-Alexander
-
In deze vakantielanden tank je voordelig: plan jouw budget-route
-
In de elektrische Firefly zijn ze één knopje vergeten
-
Dit kost het om airco in te laten bouwen in jouw auto
-
Deze vederlichte Britse sportauto staat je naar het leven
-
Ceo’s krijgen tientallen miljoenen bij ontslag
-
BMW baalt! M2 CS grijpt naast Ringrecord voor compacte auto’s
-
Zo krankzinnig hard wordt er gereden met een Bugatti voor aflevering