Zo zien de compacte Volkswagen ID.1 en ID.2X eruit
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F02%2Fvolkswagen-id.1-concept-i-bozzetti-2.jpg)
Volkswagen heeft last van een tegenvallende vraag naar zijn elektrische modellen, maar introduceert binnenkort gewoon twee nieuwe: de ID.1 en ID.2X.
Van die eerste krijgen we binnenkort al een studiemodel te zien, die naar verluidt ID.Every1 gaat heten. Volkswagen heeft er een paar schetsen van vrijgegeven, waarbij je natuurlijk door de typische concept car-eigenaardigheden heen moet kijken, zoals de enorme wielen en de bizarre stance.
Volkswagen ID.1 pas in 2027
De ID.1 komt echter pas in 2027 op de markt en zal dan de strijd aangaan met de Hyundai Inster en de Renault Twingo. Wat de specificaties worden van de compacte Volkswagen is niet bekend, maar de prijs zal rond de 20.000 euro komen te liggen.
ID.2X wordt crossover-variant
Dan de ID.2X. Dat wordt een crossover op basis van de ID.2 en zal dus vergelijkbaar zijn met onder meer de Jeep Avenger, Opel Mokka en Peugeot 2008. Het studiemodel wordt in september onthuld op de IAA in München, waarschijnlijk tegelijkertijd met de productieversie van de ID.2.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F02%2F2025_02_14_14_46_58_volkswagen_electric_suv_teaser_side_profile_brightened.jpg_WEBP_Image_900_59.jpg)
Actieradius van 450 kilometer
De ID.1 en ID.2 worden op de voorwielen aangedreven, dit in tegenstelling tot andere MEB-modellen, die achterwielaandrijving hebben. Voor de ID.2 noemt Volkswagen een actieradius van zo’n 450 kilometer. Er komt ook een GTI-variant met 226 pk.
Lees ook:
Ook interessant
-
Spotgoedkoop kilometers vreten met Volkswagen diesel-occasion
-
Moderne elektrische occasion kost nog een fractie van nieuwprijs
-
Afschrijvingsknallers! Bentley Flying Spur vs. Volkswagen Phaeton
-
Waarom van de Volkswagen ID.1 geen Cupra- en Skoda-versies komen
-
Waarom de Volkswagen Tayron op ‘t eerste gezicht weinig nut heeft
-
Deze ruime occasion is een beetje cliché, maar wel lekker
-
Dit is de allergoedkoopste Volkswagen: de ID.1
-
Is de elektrische Volkswagen ID. Every1 echt voor iedereen?
-
Deze 10.000 euro kostende occasion is heerlijk eigenwijs
-
Deze vier grote autoconcerns zouden klanten misleiden met EV-range
-
Leukste Volkswagen Passat krijgen wij niet! En bedankt, Belastingdienst
-
Deze vijf kleine hot hatches zijn messcherp en als occasion spotgoedkoop