Zeven miljoen voor allerlaatste LaFerrari
Dat hij duur ging worden, stond vast, maar met zeven miljoen dollar is de allerlaatste Ferrari LaFerrari de duurste auto uit de 21e eeuw geworden.
Nog eentje dan…
Ferrari zou slechts 499 exemplaren van de LaFerrari produceren en daarna zou de hypercar uit productie gaan. Toch wijzigde het merk zijn plannen, toen Italië getroffen werd door een reeks aardbevingen. Er zou één allerlaatste exemplaar komen, de vijfhonderdste, met een speciaal plaatje in het interieur en een Italiaanse vlag op de neus. Alle opbrengsten van de veiling gaan naar slachtoffers van de aardbevingen.
Tien minuten
Het vorige record van een LaFerrari stond op 5,2 miljoen dollar. Nummer vijfhonderd is er ruim 1,8 miljoen overheen gegaan. In totaal duurde de veiling tien minuten, waarna de prijs op zeven miljoen dollar stond, ongeveer vijf keer de prijs die oorspronkelijk betaald moest worden voor de auto in de Verenigde Staten.
Aperta
In Italië wordt ondertussen gewerkt aan de open variant van de auto, de LaFerrari Aperta. Daarvan zullen er slechts 209 geproduceerd worden, waarvan de meeste exemplaren naar eigenaren van de dichte LaFerrari gaan. De eerste exemplaren van de auto zijn inmiddels uitgeleverd. Net als de standaard variant heeft hij een systeemvermogen van 963 pk, waarvan 800 pk op rekening van de atmosferische V12. De elektromotor levert de resterende 163 pk’s.
Lees ook:
Ook interessant
-
Rapport: dit is de échte reden dat het zo slecht gaat bij Nissan
-
Leasecontracten lopen af: elektrische Volkswagen wordt goedkoper in 2025
-
‘1.000 kilometer met Honda-accu’: waarom die claim weinig zegt
-
Nieuwe Formule 1-serie over Ayrton Senna moet je gezien hebben
-
Exclusief: op pad met Tsjechische hypercar van €1,4 miljoen
-
Elektrische Vinfast VF6 is best concurrerend geprijsd
-
Amnesty: ‘Elektrische auto’s zijn slecht voor de mensenrechten’
-
Eerste Nederlandse snelweg met e-tol: zo werkt het
-
Als jij dít doet in de auto, ben je vanaf nu niet meer verzekerd
-
Westerse automerken in luxesegment krijgen rake klappen in China
-
Recaro is gered, maar het is vanaf nu geen Duits bedrijf meer
-
Dit zijn de best en slechtst scorende auto’s bij crashtest 2024