Zescilinder voor instapversie Audi R8
De 2,9 liter V6 uit de Porsche Panamera gaat waarschijnlijk ook zijn weg vinden naar de Audi R8. Dat meldt het Britse Autocar na gesprekken met meerdere insiders.
V10
De Audi R8 is op dit moment alleen leverbaar met een 5,2 liter tiencilinder. Goed voor de oren, minder voor de portemonnee. Met name in China, een belangrijke markt voor Audi, maakt die grote motor hem onbetaalbaar. In het land wordt streng gekeken naar motorinhoud, waardoor een versie met een 2,9 liter grote zescilinder daar vele malen interessanter is. De grens voor extra hoge belasting ligt daar namelijk op een inhoud van 3,0 liter. Alle grotere motoren worden in China fiscaal zwaar bestraft.
LEES OOK: VIDEO R8 V10 PLUS VS. MCLAREN 570S: WELKE SMAAKT HET LEKKERST?
RS4
De 2,9 liter V6 levert in de Panamera 440 pk. Reken voor de Audi R8 op een vermogen dat boven de 500 pk ligt. Het blok moet namelijk ook gebruikt gaan worden in de nieuwe Audi RS4 en ook die auto moet een vermogen van ongeveer 500 pk gaan krijgen, zodat hij zich beter kan meten met de concurrentie. Hij moet in 2018 op de markt komen.
Lees ook:
Ook interessant
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt
-
Ezel stoot zich geen twee keer aan zelfde steen. Alfa Romeo wel!
-
Ronduit bizar! Alfa Romeo Milano krijgt plotseling andere naam
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe baby-Volvo: Volvo EX30