Wordt dit de elektrische pick-up van Volkswagen?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F04%2F2022-04-29-09_48_55-1-Volkswagen-Group-op-Twitter_-_Today-is-World-DesignDay%F0%9F%8C%8D-On-the-way-from-an.png)
Volkswagen spreekt al geruime tijd over een elektrische pick-up, maar stuurt nu ook daadwerkelijk een foto van die auto de wereld in. Let wel: het gaat om een auto die enkel in de digitale wereld bestaat.
Dat Volkswagen op termijn met een elektrische pick-up komt, is natuurlijk niet gek. Het merk werkt naar een volledig elektrische toekomst. En omdat het momenteel ook al een pick-up levert in de vorm van de Amarok, is het in lijn der verwachtingen als daar op termijn een elektrische versie van verschijnt.
World Design Day
Toch is de auto die Volkswagen nu laat zien geen elektrische Amarok, maar een pick-up-versie van de recent voorgestelde ID. Buzz. Het deelt de afbeelding van het model op Twitter, onder het mom van World Design Day.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F04%2F2022-04-29-09_48_55-1-Volkswagen-Group-op-Twitter_-_Today-is-World-DesignDay%F0%9F%8C%8D-On-the-way-from-an.png)
In volle glorie: de nieuwe Volkswagen ID. Buzz als MPV, Cargo en camper
Volkswagen stelt nadrukkelijk dat het hier gaat om een studiemodel dat enkel in de digitale wereld bestaat. Over productieplannen rept het uiteraard met geen woord.
T1 en T2
Het zou in ieder geval wel een historisch verantwoord model zijn. Volkswagen bouwde van de T1 en T2, de bussen waar deze ID. Buzz zijn inspiratie uit haalt, namelijk al eens een vergelijkbare pick-up-variant. De ID. Buzz pick-up die we hier zien heeft overigens een dubbele cabine en in potentie dus maximaal zes zitplekken.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F03%2F1614518897532.jpeg)
Volkswagen heeft de laatste tijd meer van dit soort designstudies of prototypes laten zien met een elektrische aandrijflijn. Zo toonde het een jaar geleden al eens een cabrioversie van de ID.3, waarvan de toenmalige VW-baas Ralf Brandstätter zei dat er serieus over productie werd nagedacht. Ook hier is dat niet zo opmerkelijk: Volkswagen leverde ook verschillende generaties van de Golf als cabriolet. Een ID.3 met een te openen dak is dus niet zo vreemd.
Volkswagen ID.3 GTX
Mogelijk komt er binnenkort meer ID.3-nieuws, want achter de schermen werkt men ook aan een sportievere versie van die hatchback. Die draagt dan de naam GTX en die letters plakt Volkswagen nu ook op de snellere versies van de ID.4 en ID.5.
Lees ook:
Ook interessant
-
Duik in de prijslijst: Peugeot 408, wat kost de bijzondere Fransoos?
-
F1-simulator in privéjet Verstappen: zoveel uren extra kan hij trainen
-
Lamborghini zwaait de V12 uit met de Invencible en Auténtica
-
Wordt dit de nieuwe Tesla Model 3 hatchback?
-
De zevenzits SUV van Porsche is nog groter dan de Cayenne
-
Dit is hoe Nederlands bedrijf TomTom nog meer dan een half miljard omzet draait
-
Deze Bugatti Chiron Profilée is de duurste nieuwe auto ooit geveild
-
Zo had de BMW M4 er af fabriek uit moeten zien
-
Nederlandse studenten maken meest efficiënte waterstofauto
-
Deze elektrische auto heeft de beste actieradius in de winter
-
Veel Nederlanders moeten op de centen letten terwijl Shell winst maakt: ‘Het systeem is ziek’
-
Autovisie Kennisquiz: Lancia of geen Lancia?