Wordt dit de elektrische pick-up van Volkswagen?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F04%2F2022-04-29-09_48_55-1-Volkswagen-Group-op-Twitter_-_Today-is-World-DesignDay%F0%9F%8C%8D-On-the-way-from-an.png)
Volkswagen spreekt al geruime tijd over een elektrische pick-up, maar stuurt nu ook daadwerkelijk een foto van die auto de wereld in. Let wel: het gaat om een auto die enkel in de digitale wereld bestaat.
Dat Volkswagen op termijn met een elektrische pick-up komt, is natuurlijk niet gek. Het merk werkt naar een volledig elektrische toekomst. En omdat het momenteel ook al een pick-up levert in de vorm van de Amarok, is het in lijn der verwachtingen als daar op termijn een elektrische versie van verschijnt.
World Design Day
Toch is de auto die Volkswagen nu laat zien geen elektrische Amarok, maar een pick-up-versie van de recent voorgestelde ID. Buzz. Het deelt de afbeelding van het model op Twitter, onder het mom van World Design Day.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F04%2F2022-04-29-09_48_55-1-Volkswagen-Group-op-Twitter_-_Today-is-World-DesignDay%F0%9F%8C%8D-On-the-way-from-an.png)
In volle glorie: de nieuwe Volkswagen ID. Buzz als MPV, Cargo en camper
Volkswagen stelt nadrukkelijk dat het hier gaat om een studiemodel dat enkel in de digitale wereld bestaat. Over productieplannen rept het uiteraard met geen woord.
T1 en T2
Het zou in ieder geval wel een historisch verantwoord model zijn. Volkswagen bouwde van de T1 en T2, de bussen waar deze ID. Buzz zijn inspiratie uit haalt, namelijk al eens een vergelijkbare pick-up-variant. De ID. Buzz pick-up die we hier zien heeft overigens een dubbele cabine en in potentie dus maximaal zes zitplekken.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F03%2F1614518897532.jpeg)
Volkswagen heeft de laatste tijd meer van dit soort designstudies of prototypes laten zien met een elektrische aandrijflijn. Zo toonde het een jaar geleden al eens een cabrioversie van de ID.3, waarvan de toenmalige VW-baas Ralf Brandstätter zei dat er serieus over productie werd nagedacht. Ook hier is dat niet zo opmerkelijk: Volkswagen leverde ook verschillende generaties van de Golf als cabriolet. Een ID.3 met een te openen dak is dus niet zo vreemd.
Volkswagen ID.3 GTX
Mogelijk komt er binnenkort meer ID.3-nieuws, want achter de schermen werkt men ook aan een sportievere versie van die hatchback. Die draagt dan de naam GTX en die letters plakt Volkswagen nu ook op de snellere versies van de ID.4 en ID.5.
Lees ook:
Ook interessant
-
Zo verbruik je in de file zo min mogelijk benzine en bespaar je geld
-
Gelekt: productieversie van de Renault 5 E-Tech vanuit elke hoek
-
Er ligt straks een Amerikaanse muscle car onder jouw kerstboom
-
Geen enkele auto is ooit hoger geklommen dan deze Porsche!
-
Opletten! In Amsterdam mag je vanaf morgen nog maar 30 km/h
-
Joel Beukers: ‘Ik heb liever al mijn auto’s zwart’
-
Morgan maakt ons blij met een (elektrische) dooie mus
-
Waarom de allerleukste elektrische auto per direct niet meer te koop is
-
Minder elektrische auto’s graag
-
Prijs ‘powerbank’ Tesla Cybertruck gelekt
-
Er ontbreekt iets heel belangrijks bij deze Mini Cooper John Cooper Works
-
Duik in de prijslijst: dit heeft de BYD Seal te bieden