Willen deze merken uit de dood herrijzen?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Fmonteverdi_high_speed_375_s_3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2FJensen-Interceptor.jpeg)
Jensen (1935-1976)
Vaker ter ziele gegaan, om vervolgens uit de as te herrijzen, dan een soappersonage. Het merk bracht ons met de Interceptor een van de coolste auto’s aller tijden en daarom zien wij de Britten graag nog eens terug.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2FFacel-Vega.jpg)
Facel Vega (1938-1965)
De Franse fabrikant van luxewagens, is inmiddels al een dikke vijftig jaar op de fles, maar verdient dankzij bombastische sleeën als de Excellence en HK500 zeker een tweede kans.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2FMonteverdi-High-Speed-375L-by-Frua-1968-69.jpeg)
Automobile Monteverdi (1956-1982)
Maakte in 1990 nog een korte comeback in de Formule 1. Het was helaas een van de laatste stuiptrekkingen van de Zwitsers. Vooral de High Speed 375L was prachtig.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2FDAF-600.jpeg)
DAF (1932-1977)
Rijden de hedendaagse hatchbacks net zo hard vooruit als achteruit? Het antwoord is nee. Een nieuwe oer-Hollandse DAF met variomatic, omdat we nog één keer met negentig achteruit willen inparkeren.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2FGlas-1300-GT.jpeg)
Glas (1954-1966)
De Duitse brommerbouwer groeide vanaf 1950 in vijftien jaar tijd uit tot een fabrikant van sportbolides. Doorgaans met een dikke BMW-motor onder de kap. Helaas groeiden de productiekosten harder dan het bedrijf zelf. In 1966 nam BMW het bedrijf over waarna de merknaam Glas in ’69 definitief verdween.
Merken als Bugatti en Mini lieten zien dat het daadwerkelijk mogelijk is om uit de dood op te staan. Deze merken zien we deze poging liever niet ondernemen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2FLada.jpg)
Lada (1966-2013*)
Droomt u van roest en torenhoge kosten? Wij ook niet.
* Sinds 2013 niet meer in Nederland op de markt
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2FMaybach-62.jpeg)
Maybach (1997-2013)
Net zo stijlvol als twee plastic sierleeuwen in de tuin. De naam hangt nu aan de grootste en meest luxueuze limousines van Mercedes Benz.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2FRelliant-Robin.jpeg)
Relliant (1935-2002)
Pure cult. En dat was het dan ook wel.
Lees ook:
Ook interessant
-
Hoe betaalbaar is autorijden nog?
-
BMW iX vs. Hongqi E-HS9: Welke ‘Chinese’ SUV is het best?
-
Zeldzame Ferrari van Fernando Alonso te koop voor fortuin
-
Autovisie Kennisquiz: Le Mans (deel 2/2)
-
Column: Plezier beleven aan een betaalbare auto kan nog steeds!
-
Weer een nieuwe Volkswagen ID.Buzz, en die lijkt meer op de Samba-bus
-
Groei verkopen nieuwe auto’s houdt aan in mei
-
Dit kostte het om je superjacht te parkeren in Monaco rond de F1
-
Barbecueën? Deze 3 BBQ’s zijn perfect voor de autoliefhebber
-
Ook Fiat gaat strijd aan met Biro: dit is de Topolino
-
Volvo teased EX30: een nieuw succesmodel?
-
Duik in de prijslijst: de vernieuwde Porsche Cayenne met méér cilinders