Wat zullen bestaande Polestar 3-rijders van deze update balen!
Kersverse Polestar 3-rijders zullen nu wel beteuterd opkijken. Rijden ze net in hun nieuwe auto, is-ie gelijk verouderd door de komst van deze geüpdatete versie.
Want met het woord ‘geüpdatet’ doen we hem tekort. De Polestar 3 is zo grondig vernieuwd dat we bijna over een geheel andere auto kunnen spreken.
Polestar 3 Long Range met kleinere batterij
Zo heeft de Long Range Single Motor niet langer een 299 pk leverende elektromotor en een 111 kWh-batterij, maar is-ie 333 pk sterk en heeft-ie voortaan een 92 kWh-accu (beide cijfers zijn bruto).
Is dat nadelig? Ja, op het gebied van range wel, want waar de Long Range voorheen 706 kilometer ver kwam, is dat nu nog 604 kilometer. Het voordeel is dan wel weer dat de vernieuwde variant een stuk sneller kan laden: 310 in plaats van 250 kW.
Overgezet van 400 naar 800 Volt-architectuur
Dat laatste komt omdat de Polestar 3 is overgezet van een 400 Volt- naar een 800 Volt-architectuur. Voor de Dual Motor en Performance betekent dat zelfs dat de maximale laadsnelheid omhoog is gegaan van 250 naar 350 kW.
Beide hebben nu een 106 kWh-batterij (was 111 kWh), waarmee het bereik van de Dual Motor ongeveer gelijk blijft (635 kilometer) en de range van de Performance omhoog gaat van 561 naar 593 kilometer.
Oef! Polestar lijdt 1 miljard euro verlies in tweede kwartaal
Polestar 3 Performance nu met 680 pk
Die laatste is een flinke klap sterker geworden en gaat met zijn 680 pk (was 517 pk) in 3,9 seconden naar 100 km/h. De Dual Motor werd eveneens sterker (van 489 naar 544 pk) en zit nu al na 4,7 seconden op honderd.
Lees ook:
Ook interessant
-
Druk op Tesla nóg verder opgevoerd na meer klachten over gevaarlijke deurhendels
-
Eerste elektrische auto van Bentley loopt voorop, zegt het merk. Nou, op dit punt niet…
-
Ford overweegt met deze elektrische auto te stoppen: ‘De vraag is er gewoon niet’
-
Gamechanger? Dit wegdek laadt elektrische auto tijdens het rijden op, kost €2 miljoen per kilometer
-
Deze elektrische auto wordt per 1 januari maar liefst 52.000 euro duurder!
-
Bij dit elektrische merk gaat opladen volgend jaar al net zo snel als tanken
-
Kijk door de gekkigheid heen en je ziet hier de nieuwe Peugeot 208
-
Deze premium-occasion is een veilig alternatief voor Duitse opties
-
Deze crossover-occasion is een stuk sportiever dan je denkt
-
Duurtest Kia EV3: we storen ons mateloos aan deze eigenschap
-
De bestverkochte auto ter wereld wordt een waterstofauto
-
Deze SUV-occasion is luxe en betaalbaar alternatief voor BMW
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F05%2Fa20221101-claudia-1468.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F10%2F693765_20251001_Polestar_3_Model_Year_2026-e1760537568431.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F10%2F693770_20251001_Polestar_3_Model_Year_2026-e1760537596477.jpg)