Waarom je nu alleen de koplampen van de nieuwe Mercedes CLA mag zien
Mercedes-CEO Ola Källenius laat een eerste glimp van de nieuwe CLA zien. Omdat de auto pas in 2025 onthuld wordt, zit de auto nog onder een camouflagewrap verstopt. Enkel de koplamp wordt getoond.
De conceptcar van de Mercedes CLA, die te zien was op de IAA in München van 2023, gaf al een idee dat het merk met het model een supergestroomlijnde auto wilde neerzetten. Hoewel het uiteindelijke productiemodel toch flink afwijkt van de conceptcar, snijdt hij ongetwijfeld makkelijker door de lucht dan voorgaande modellen.
De nieuwe Mercedes-Benz CLA
Het is niet geheel zonder reden dat de aanstaande Mercedes CLA gestroomlijnder is. De auto staat namelijk op een modulair platform. Dit betekent dat er zowel brandstof als elektrische modellen zullen volgen. Hoogstwaarschijnlijk wordt de nieuwe Mercedes-Benz CLA dus als mild-hybride, plug-in hybride en met een volledig elektrische aandrijflijn geproduceerd.
Wat de specificaties worden, is nog onduidelijk. Het enige onderdeel dat de CLA blootgeeft is de koplamp. De Mercedes-ster in het hart van de unit zagen we eerder al op het conceptmodel en is dus, in een andere vorm, in productie genomen. Verder zien we dat de koplampunit doorloopt met een ledbalk, zoals we bij veel andere auto’s al zien.
De allerdikste Brabus ooit is een camper met 2.600 Nm aan koppel!
Wil je op de hoogte blijven van al het nieuws rondom de Mercedes CLA? Abonneer je dan op de gratis Autovisie Nieuwsbrief.
Lees ook:
Ook interessant
-
Straatlegale sportwagen wil eigenlijk Formule 1-auto zijn
-
Op zoek naar snelle kilometervreter? Check deze vijf occasions
-
De Mercedes-AMG CLE 53 Cabriolet blijft een AMG-light
-
Iemand gaat meer dan 50 miljoen (!) betalen voor deze Mercedes
-
Zo’n representatieve occasion als deze zag je voor 10 mille nooit
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Nieuwe Mercedes CLA bewijst: concept cars zijn nutteloos!
-
Chinezen kopen steeds minder Duitse auto’s en dat is een probleem
-
Waarom dit stukje Mercedes-wansmaak je 400.000 euro gaat kosten
-
Volgens CEO is V8 voor AMG-rijders niet belangrijk
-
Door het schrappen van deze modellen verfraait Mercedes het straatbeeld