Geïnteresseerden in een Polestar 1 kunnen vanaf vandaag een aanbetaling doen om een exemplaar te reserveren.


Pre-order

In totaal hebben zich meer dan 7000 mensen gemeld voor de Polestar 1. De auto gaat in achttien markten geleverd worden. In al die landen kunnen geïnteresseerden nu een aanbetaling doen van 2500 euro om een exemplaar te bemachtigen. Toch koop je op dit moment puur en alleen een plekje in de wachtrij, want veel klanten zullen lang moeten wachten op een auto. Polestar start de productie namelijk in 2019 en bouwt dan slechts 500 exemplaren per jaar van de sportcoupé.

Nederland

Van alle achttien markten, hebben er zes extra mazzel. Polestar trapt namelijk af in Zweden, Noorwegen, Duitsland, China, de Verenigde Staten en... Nederland. Ons land hoort bij de grootste markten voor elektrische auto's en dus zijn we ook een interessante markt voor de Polestar 1.

Polestar 1


Even kwijt wat de Polestar 1 zo bijzonder maakt? Het is een plug-in hybride met een systeemvermogen van 600 pk en 1000 Nm. Hij krijgt een grotere range dan veel andere hybrides, dankzij zijn accupakket van 34 kWh. Dat accupakket zit overigens in de middentunnel en boven de achteras verwerkt, zodat je een laag zwaartepunt krijgt en dat is weer goed voor de rij-eigenschappen. Even terug naar die aandrijflijn: de auto krijgt twee elektromotoren voor de achterwielen. Die motoren leveren samen 218 pk en 480 Nm. Voorin zit Volvo's bekende T6 benzinemotor met turbo én mechanische compressor. Het blok levert in de Polestar 1 alleen iets meer vermogen, met 343 pk en 520 Nm. Puur elektrisch moet je zo'n 150 kilometer kunnen rijden en al rijdend kan de auto 50% bijladen.