Volvo ziet geen toegevoegde waarde (meer) voor clinics
Het is gebruikelijk dat een autobouwer tijdens de ontwikkelingsfase van een nieuw model een groep potentiële kopers uitnodigt om het design van het toekomstige model te toetsen. Volvo heeft dat traject met de nieuwe 40-modellen overgeslagen. Sterker nog, er komt helemaal geen clinic.
“En als blijkt tijdens een clinic dat het nieuwe model niet goed is. Wat dan?”
Het merk stopt met dergelijke bijeenkomsten. Peter Mertens, verantwoordelijk voor de technische kant binnen Volvo Cars, zegt desgevraagd: “Waarom zullen we nog clinics moeten doen? Wat levert het op? Wat je krijgt te horen is een bevestiging van wat je hebt gedaan. De mensen vertellen feitelijk wat ze weten en wat ze willen. Daar zijn wij niet naar op zoek. Wij willen juist iets brengen wat de rest niet heeft. Wij willen geen volgers zijn. En als blijkt tijdens een clinic dat het nieuwe model niet goed is. Wat dan? Dan is het al te laat om het anders te doen.”
LEES OOK: VOLVO TOONT CONCEPT CAR VAN XC40
Aan het einde van het interview vraagt Volvo’s CEO Håkan Samuelsson welk model van de concept cars 40.1 en 40.2 de voorkeur heeft. De 40.2 wint. “Zo, hebben we toch een clinic gedaan”, stelt de rustige topman lachend.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is de eerste elektrische auto van Suzuki
-
Dit is de top 10 populairste occasions van het moment
-
Zo herken je een speedboat in de nieuwe Bertone Runabout
-
Deze Suzuki-occasion is een baby-supercar met vleugeldeuren
-
Voor 2,7 miljoen euro ben je helemaal het Batmannetje
-
Gratis award als je Mercedes 250.000 kilometer op de klok heeft
-
Amerikaanse 4×4 is nu betaalbaar als occasion
-
Opel-topman tegen importheffingen: ‘We moeten zelf concurrerend zijn’
-
Meeste pk’s per euro: deze betaalbare occasion levert 800 pk!
-
Boetes duurder in 2025: zoveel ben je straks kwijt aan bekeuring
-
Officieel! Over twee jaar zitten Porsche-fans huilend bij Ivo Niehe
-
Dat Chinese automerken Europa veroveren, kun je best ‘nepnieuws’ noemen