Volvo ziet geen toegevoegde waarde (meer) voor clinics
Het is gebruikelijk dat een autobouwer tijdens de ontwikkelingsfase van een nieuw model een groep potentiële kopers uitnodigt om het design van het toekomstige model te toetsen. Volvo heeft dat traject met de nieuwe 40-modellen overgeslagen. Sterker nog, er komt helemaal geen clinic.
“En als blijkt tijdens een clinic dat het nieuwe model niet goed is. Wat dan?”
Het merk stopt met dergelijke bijeenkomsten. Peter Mertens, verantwoordelijk voor de technische kant binnen Volvo Cars, zegt desgevraagd: “Waarom zullen we nog clinics moeten doen? Wat levert het op? Wat je krijgt te horen is een bevestiging van wat je hebt gedaan. De mensen vertellen feitelijk wat ze weten en wat ze willen. Daar zijn wij niet naar op zoek. Wij willen juist iets brengen wat de rest niet heeft. Wij willen geen volgers zijn. En als blijkt tijdens een clinic dat het nieuwe model niet goed is. Wat dan? Dan is het al te laat om het anders te doen.”
LEES OOK: VOLVO TOONT CONCEPT CAR VAN XC40
Aan het einde van het interview vraagt Volvo’s CEO Håkan Samuelsson welk model van de concept cars 40.1 en 40.2 de voorkeur heeft. De 40.2 wint. “Zo, hebben we toch een clinic gedaan”, stelt de rustige topman lachend.
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze sportieve occasion koop je voor minder dan 5.000 euro
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste
-
Nieuwe versie van Audi A3 gaat strijd aan met de crossover
-
Nieuwe Tesla-versie Full Self-Driving toont zeer gevaarlijk rijgedrag
-
Tweede Kamer wil onderzoek: bespioneren Chinese auto’s ons?
-
Autorijden duur? Tijdens je vakantie ben je veel minder kwijt
-
Bij dit type tankstation is benzine tot 10 procent goedkoper