Volvo-eigenaar nu derde grootste in China
Het bedrijf passeerde Nissan in de verkoopstatistieken. Eerder wist het al Honda en Toyota voorbij te gaan. De jacht is nu geopend op de eerste plaats, waarvoor de autobouwer eerst General Motors en daarna Volkswagen moet verslaan.
Aanhoudende groei
Geely laat weten dat dit jaar rekent op een jaarafzet in China van 1,58 miljoen auto’s. De aanhoudende groei komt voort uit de investeringen in nieuwe technieken en de verdere ontwikkeling van de merken Volvo en Lynk & Co. Nieuwe modellen die in de pijplijn zitten moeten Geely verder doen laten groeien. Het bedrijf rekent op een hoger marktaandeel in de nabije toekomst. In het eerste half jaar behaalde het concern een marktaandeel van 6,4% tegenover 5% over heel 2017. Het verkocht 766.630 voertuigen. Over heel 2017 leverde Geely 1,25 miljoen auto’s.
Inkoop
Tijdens de bekendmaking van de cijfers gaf de fabrikant aan inmiddels over een productieprogramma te beschikken waarmee het door kan gaan als internationale speler. De Chinezen kochten in 2010 Volvo Cars en hebben inmiddels Proton en Lotus in handen. Daarnaast heeft het concern Lynk & Co, waarmee het in 2020 ook naar Europa komt, opgericht en bezit het een groot aandeel in Daimler, het moederconcern van Mercedes-Benz.
Lees ook:
Ook interessant
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg
-
Wees er snel bij! Subsidie tweedehands elektrische auto’s verdwijnt
-
Ezel stoot zich geen twee keer aan zelfde steen. Alfa Romeo wel!
-
Ronduit bizar! Alfa Romeo Milano krijgt plotseling andere naam
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe baby-Volvo: Volvo EX30
-
Met deze Google Maps-instelling bespaar je veel benzine
-
Hoe de Alfa Romeo Milano de Italiaanse wet overtreedt
-
‘Tesla gaat twintig procent personeel ontslaan’