Volkswagen wil ‘kleurrijker’ zijn, past volgend jaar logo aan
Volkswagen gaat zijn logo veranderen, nu de fabrikant steeds meer in de richting van de elektromobiliteit gaat. Het nieuwe beeldmerk wordt volgend jaar onthuld en moet zowel op de neus van een auto als op het scherm van een smartphone goed werken.
“In vergelijking met voorgaande jaren gaat het niet goed met het merk”, aldus Volkswagen-marketingdirecteur Jochen Sengpiehl. Volgens hem komt dat niet alleen door het dieselgateschandaal, maar ook doordat Volkswagen “te Duits” probeerde te zijn.
Minder stijf
“De grote uitdaging is hoe we mensen de elektrische wereld in gaan trekken”, aldus Sengpiehl. Volkswagen moet minder stijf worden, denkt hij, meer benaderbaar. “We moeten kleurrijker worden.”
Driedimensionaler
De laatste keer dat het VW-logo een update kreeg, was in 2012, toen het iets ‘driedimensionaler’ werd gemaakt. Verder zijn de gestileerde V en W sinds de Tweede Wereldoorlog eigenlijk niet veranderd.
Modellenoffensief
Volkswagen heeft diverse reclamebureaus gevraagd om met voorstellen te komen. Het nieuwe beeldmerk wordt in 2019 gepresenteerd, een jaar voordat het grote elektrische modellenoffensief van de fabrikant begint met de introductie van de Volkswagen I.D..
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?