‘Volkswagen werkt aan ID.3 cabriolet’
De ID.3 is nog maar net op de markt of Volkswagen denkt al aan een tweede carrosserievariant van dat model. Geen stationwagon of coupé, met aflopende daklijn, maar een heuse cabriolet.
Dat is niet een of ander idee van een paar studenten die nu werkzaam zijn bij Volkswagen. Nee, het idee komt uit de mond van Ralf Brandstätter, de kersverse ceo van het Duitse merk. Op LinkedIn plaatst hij een afbeelding van een ID.3 cabriolet, getekend door het designteam uit Wolfsburg.
Gevoel van vrijheid
“Een ID.3 cabriolet? Klinkt best aantrekkelijk: genieten van de natuur met het dak naar beneden, in combinatie met de directe maar geruisloze kracht van een elektrische aandrijflijn. Dat zou een geheel nieuw en buitengewoon gevoel van vrijheid kunnen geven”, zo schrijft hij op het sociale medium.
Wie denkt dat het om een concept zonder concreet productie-idee gaat, heeft het mis. Brandstätter geeft namelijk aan dat er nu al over productie wordt nagedacht. “Het is een heel verleidelijk idee. We zijn nog aan het nadenken hoe we dit aantrekkelijke concept kunnen realiseren. Ons ontwerpteam heeft in ieder geval al wat eerste ideeën op papier gezet.”
Volkswagen: ‘In 2040 bouwen we laatste model met verbrandingsmotor’
T-Roc Cabriolet
Meer over de ID.3 cabriolet weten we niet. Toch is het best mogelijk dat Volkswagen dit concept echt gaat realiseren. Nog niet zo lang geleden presenteerde het namelijk een ander bijzonder cabrio-concept: de T-Roc Cabriolet. Jawel, een SUV-cabriolet.
Bovendien past een cabriolet heel goed in de traditie die de ID.3 moet voortzetten. Volgens Volkswagen is het elektromodel namelijk het derde revolutionaire model van het merk, na de Kever en Golf. De ID.3 wordt ook gezien als de directe opvolger van die legendarische modellen. En zoals je waarschijnlijk weet, verschenen er ook tal van cabriovarianten van die modellen. Een ID.3 cabriolet is dus eigenlijk helemaal niet zo verrassend.
Zo kwam de Volkswagen Golf Cabrio aan z’n bijnaam – Sjoerds Weetjes #188
ID.-familie
Toch zal Volkswagen zich eerst gaan bezighouden met de uitbreiding van de ID.-familie. Zo zullen we binnenkort een productieversie van de ID.5 zien, een coupé- en sportievere variant van de ID.4. Ook de ID.6 is al op het asfalt verschenen. Dat wordt een grote zevenzitter in de geest van de Tiguan SUV. Volgend jaar verschijnt ook de ID.Buzz (die naam is nog niet bevestigd), de langverwachte en moderne interpretatie van de Volkswagen T1. Een stadsauto als de Up! verschijnt over een tijdje onder de naam ID.1.
Waarom een stadsauto in het a-segment een probleem is voor fabrikanten
Lees ook:
Ook interessant
-
Straatlegale sportwagen wil eigenlijk Formule 1-auto zijn
-
Is de Skoda Elroq de redding van de Volkswagen Group?
-
Rapport: dit is de échte reden dat het zo slecht gaat bij Nissan
-
Leasecontracten lopen af: elektrische Volkswagen wordt goedkoper in 2025
-
‘1.000 kilometer met Honda-accu’: waarom die claim weinig zegt
-
Nieuwe Formule 1-serie over Ayrton Senna moet je gezien hebben
-
Exclusief: op pad met Tsjechische hypercar van €1,4 miljoen
-
Elektrische Vinfast VF6 is best concurrerend geprijsd
-
Amnesty: ‘Elektrische auto’s zijn slecht voor de mensenrechten’
-
Eerste Nederlandse snelweg met e-tol: zo werkt het
-
Als jij dít doet in de auto, ben je vanaf nu niet meer verzekerd
-
Westerse automerken in luxesegment krijgen rake klappen in China