We dagen Volkswagen uit om deze I.D. Buzz Cargo ongewijzigd in productie te nemen. Niks geen afgezwakt design straks! Niks geen afgeleukt uiterlijk! Gewoon zoals de elektrische bestelbus nu is.

Volkswagen I.D. Buzz CargoVolkswagen I.D. Buzz Cargo


We hebben er enigszins een hard hoofd in, want kijk wat er gebeurde met de Mercedes-Benz EQC en Audi e-Tron! Spannende studiemodellen die uiteindelijk in een relatief saaie verpakking op de markt komen. Maar goed, misschien verrast Volkswagen ons...

Transporter T1

Zoals wel duidelijk wordt uit de foto's is de I.D. Buzz Cargo gebaseerd op de I.D. Buzz Concept uit 2017, die weer geïnspireerd is op de Volkswagen Transporter T1. De I.D. Buzz - de personenuitvoering dus - gaat pas in 2022 in productie.

Zonnecellen

De I.D. Buzz Cargo heeft, volgens Volkswagen, een WLTP-actieradius van 330 tot 550 kilometer, afhankelijk van de gekozen uitvoering. Op het dak van de elektrische bestelbus bevinden zich zonnecellen, die de actieradius vergroten met zo'n 15 kilometer per dag.

Volledig autonoom

En natuurlijk beschikt de I.D. Buzz Cargo over een volledig zelfrijdende rijmodus (het is immers een studiemodel). Zijn I.D. Pilot-systeem zou Level 4-autonoom zijn. Als het wordt ingeschakeld, verdwijnt het stuurwiel in het dashboard en kan de bestuurder zijn stoel omdraaien.

Augmented reality

De I.D. Buzz Cargo heeft overigens geen traditioneel dashboard. Alle informatie die de persoon achter het stuur nodig heeft, wordt via augmented reality in zijn of haar blikveld geprojecteerd.