Komt ook Volkswagen snel met een elektrische pick-up?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F12%2Fvw-amarokdesignschets1.jpg)
Het is volgens ceo Herbert Diess wel ‘een goed idee’. Dat liet de Duitser weten op het Reddit-forum.
Wie in de Verenigde Staten nu géén plannen heeft voor een elektrische pick-up, doet zo goed als niet meer mee. Althans, zo lijkt het een beetje. Tal van fabrikanten hebben al een dergelijke auto op de markt gebracht, of hebben er eentje in de steigers staan. En dus kan Volkswagen niet achterblijven.
Goed idee
Ceo Herbert Diess kreeg de vraag of Volkswagen bezig is met de ontwikkeling van een elektrische pick-up voor de Verenigde Staten. Dat bevestigde hij niet, maar volgens de Duitser is dat wel ‘een goed idee’. Komt er dan een elektrische Amarok?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fvolkswagen-amarok-pickup-zand.jpg)
Heel gek is dat natuurlijk niet. Volkswagen bevindt zich momenteel in een enorme transitie naar elektrische mobiliteit en dus is het niet gek dat bestaande voertuigconcepten in de toekomst worden voorzien van een elektrische aandrijflijn. De Duitse autobouwer levert nu al een Amarok, dus is het niet gek dat de verbrandingsmotoren in dat model op termijn worden vervangen door een elektrische aandrijflijn. De vraag is echter op welke termijn dat al gebeurt. Daar liet Diess niets over los. Volkswagen maakt zich eerst op voor de onthulling van de reguliere Amarok.
Volkswagen ID.3 Cabriolet
Wel liet hij weten dat Volkswagen een volgende stap heeft gezet in de ontwikkeling van de ID.3 Cabriolet. Vorig jaar liet Ralf Brandstätter, destijds nog ceo van de fabrikant, al een digitale versie van die auto zien. Diess laat het Reddit-forum nu weten dat het werkt aan een volgende versie van die ID.3. Ook die auto klinkt niet heel gek. Volkswagen heeft immers een cabriolet-versie van meerdere Golf-generaties aangeboden. De ID.3 positioneert de fabrikant als elektrische Golf en dus is een versie zonder dak eigenlijk heel erg logisch.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F03%2F1614518897532.jpeg)
Wat er precies uit de hoed van Volkswagen komt, is nog even afwachten. Diess laat in ieder geval weten dat het MEB-platform de basis kan vormen voor ‘meerdere emotionele voertuigen‘. Technisch worden dat echter niet al te spannende auto’s, daar Volkswagen voor alle MEB-modellen voor vrijwel dezelfde configuraties kiest.
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze landen willen in 2035 ook geen verbod op de verbrandingsmotor
-
Mercedes-Benz A-Klasse krijgt geen opvolger
-
De Bentley Speed Six komt 12 keer tot leven
-
Plafondairbag Citroën heeft geen toekomst
-
De Opel Corsa is jarig! Deze speciale versies wil je…
-
Vijf vragen aan: Peter Gillis (Massa is Kassa), realityster en autoliefhebber
-
Rijk Mengsel: gadgets voor jouw roadtrip deze zomer
-
Autovisie Kennisquiz: bijzondere cabrio’s
-
Vijf exemplaren van de McLaren P1 Spider
-
Mercedes-Benz EQXX verbreekt z’n eigen record
-
Nog een Europese Ford-fabriek dicht
-
Toyota bZ4X is nog niet op de weg, maar nu al teruggeroepen