Volkswagen e-Golf krijgt grotere range
De elektrische Volkswagen e-Golf kan nu maximaal 190 kilometer elektrisch rijden. Vanaf december moet die range ruim anderhalf keer zo groot worden, als de e-Golf een facelift krijgt.
Driehonderd kilometer
Met de vernieuwde Volkswagen e-Golf zou je ongeveer driehonderd kilometer elektrisch moeten kunnen rijden. Daarmee is de range weer precies gelijk aan die van de geüpdatete BMW i3, die deze zomer al vernieuwd wordt. De e-Golf moet tegelijkertijd vlotter worden (9,2 seconden naar 100 km/u tegenover 10,4 seconden nu) en ook een hogere topsnelheid krijgen (150 km/u tegenover 140 km/u nu).
Grotere capaciteit
Net als bij de i3 wordt de accucapactiteit van de e-Golf met zo’n vijftig procent vergroot. De nieuwe accu neemt overigens niet meer ruimte in, want door de ontwikkelingen op het gebied van accutechniek worden de lithium-ion accu’s steeds compacter. In een interview met nieuwssite Autonews.com laat Thomas Lieber, hoofd van alle elektrische auto’s van Volkswagen, weten dat het opladen niet langer moet duren, omdat er ongeveer twee keer zo snel kan worden opgeladen dan voorheen.
LEES OOK: GROTER ACCUPAKKET VOOR BMW I3
VS en Noorwegen
De grootste markt voor de elektrische Golf is de Verenigde Staten. Ongeveer 47 procent van alle e-Golfs gaat naar dat land. Op de tweede plek staat Noorwegen, dat 37 procent van alle elektrische Golfs afneemt. In tegenstelling tot BMW verdwijnt de e-Golf met de lagere accucapaciteit uit het gamma, zodra de nieuwe op de markt komt.
Lees ook:
Ook interessant
-
‘1.000 kilometer met Honda-accu’: waarom die claim weinig zegt
-
Nieuwe Formule 1-serie over Ayrton Senna moet je gezien hebben
-
Exclusief: op pad met Tsjechische hypercar van €1,4 miljoen
-
Elektrische Vinfast VF6 is best concurrerend geprijsd
-
Amnesty: ‘Elektrische auto’s zijn slecht voor de mensenrechten’
-
Eerste Nederlandse snelweg met e-tol: zo werkt het
-
Als jij dít doet in de auto, ben je vanaf nu niet meer verzekerd
-
Westerse automerken in luxesegment krijgen rake klappen in China
-
Recaro is gered, maar het is vanaf nu geen Duits bedrijf meer
-
Dit zijn de best en slechtst scorende auto’s bij crashtest 2024
-
Deze update maakt de originele Mazda MX-5 drie seconden sneller!
-
Waarom Half-Life 2-fans zullen smullen van de nieuwe DS N°8