De elektrische Volkswagen e-Golf kan nu maximaal 190 kilometer elektrisch rijden. Vanaf december moet die range ruim anderhalf keer zo groot worden, als de e-Golf een facelift krijgt.

volkswagen_e-golf_6_autovisie.nlvolkswagen_e-golf_6_autovisie.nl


Driehonderd kilometer

Met de vernieuwde Volkswagen e-Golf zou je ongeveer driehonderd kilometer elektrisch moeten kunnen rijden. Daarmee is de range weer precies gelijk aan die van de geüpdatete BMW i3, die deze zomer al vernieuwd wordt. De e-Golf moet tegelijkertijd vlotter worden (9,2 seconden naar 100 km/u tegenover 10,4 seconden nu) en ook een hogere topsnelheid krijgen (150 km/u tegenover 140 km/u nu).

volkswagen_e-golf_12_autovisie.nlvolkswagen_e-golf_12_autovisie.nl


De range van de Volkswagen e-Golf is op dit moment maximaal 190 kilometer.

Grotere capaciteit

Net als bij de i3 wordt de accucapactiteit van de e-Golf met zo'n vijftig procent vergroot. De nieuwe accu neemt overigens niet meer ruimte in, want door de ontwikkelingen op het gebied van accutechniek worden de lithium-ion accu's steeds compacter. In een interview met nieuwssite Autonews.com laat Thomas Lieber, hoofd van alle elektrische auto's van Volkswagen, weten dat het opladen niet langer moet duren, omdat er ongeveer twee keer zo snel kan worden opgeladen dan voorheen.

LEES OOK: GROTER ACCUPAKKET VOOR BMW I3

VS en Noorwegen

De grootste markt voor de elektrische Golf is de Verenigde Staten. Ongeveer 47 procent van alle e-Golfs gaat naar dat land. Op de tweede plek staat Noorwegen, dat 37 procent van alle elektrische Golfs afneemt. In tegenstelling tot BMW verdwijnt de e-Golf met de lagere accucapaciteit uit het gamma, zodra de nieuwe op de markt komt.

Der neue Volkswagen e-GolfDer neue Volkswagen e-Golf