Volkswagen Amarok voortaan ook uit Algerije
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fvolkswagen-amarok-productie.jpg)
Volkswagen produceert de pick-up Amarok in het vervolg ook in Algerije, ten oosten van Marokko. De productiefaciliteit in Relizane vormt al de geboortegrond van onder meer de Caddy.
Caddy
De fabriek in Relizane – gelegen op ongeveer 220 kilometer afstand van Algiers – heeft al 10.000 exemplaren van de Caddy gebouwd. Die mijlpaal is bereikt in ongeveer 12 maanden tijd. In de fabriek kunnen per dag ongeveer 200 voertuigen worden gemaakt. In de fabriek vindt de assemblage plaats van Volkswagen-personenauto’s en – bedrijfswagens, maar ook Seat en Skoda bouwen er modellen voor Afrikaanse landen. Denk aan de Seat Ibiza en Skoda Octavia, maar ook de Volkswagen Polo en Skoda Fabia.
SOVAC
De fabriek moet op termijn werk bieden aan 1.800 mensen. Volkswagen werkt in de fabriek samen met partner SOVAC: in Algerije al sinds 2001 importeur van diverse merken van de Volkswagen Group. Volkswagen bouwt de Amarok ook in Hannover, maar ook in Zuid-Amerika. Ook Renault en Hyundai hebben een fabriek in Algerije.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fvolkswagen-amarok-pickup-zand.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Honda ZR-V
-
Column: ‘Elektrische auto’s zijn de oplossing niet’
-
15- en 14-jarige vluchten in gestolen Toyota voor politie
-
’s Werelds goedkoopste auto van Tata als Nederlandse occasion
-
Waarom de GT3 R Rennsport de ultieme Porsche 911 is, maar je ‘m niet wil
-
Dit kost de Volkswagen ID.7 in Nederland
-
Deze bekeuringen moet je niet betalen!
-
Mistig? Dit is wanneer je mistlampen mag gebruiken
-
Bijna 40 procent van de Nederlanders vult ruitenvloeistof eigen auto niet bij
-
De BMW X2 moet gewoon lekker normaal doen
-
Waarom de elektrische auto van Huawei Tesla van zijn troon kan stoten
-
Autorijden is duur: maar carpoolen voor veel Nederlanders geen optie