Met zijn systeemvermogen van 362 pk is de BMW i8 allesbehalve traag. Toch moet hij het in de sprint afleggen tegen de Porsches 911 en Audi's R8 van deze wereld. Met de volgende generatie moet daar verandering in komen.

BMW i8 - Autovisie.nlBMW i8 - Autovisie.nl


Elektrisch

De volgende BMW i8 moet namelijk volledig elektrisch worden. Dat meldt het Amerikaanse Automobile Magazine. Als de auto in 2022 op de markt komt moet hij drie zeer krachtige elektromotoren krijgen, goed voor een vermogen van ongeveer 750 pk. Die motoren moeten bovendien bijzonder hoogtoerig worden. Waar de elektromotoren van een Tesla Model S maximaal 16.000 toeren draaien, moeten die van de volgende BMW i8 25.000 toeren kunnen draaien.

LEES OOK: NIET MEER IN GEBRUIK BIJ BMW: I8 OP WATERSTOF

Range

Op dit moment kom je met de plug-in hybride i8 minimaal 500 kilometer ver op de accu van 7,2 kWh en de brandstoftank van 42 liter. De volledig elektrische BMW i8 moet een range krijgen van 'ruim 500 kilometer', dus dat wordt vergelijkbaar met de huidige. Hij moet daarvoor alleen wel een stuk langer aan de laadpaal, want het accupakket wordt waarschijnlijk groter dan 70 kWh. Vierwielaandrijving komt ook weer terug, maar nu gecombineerd met vierwielsturing, Torque Vectoring (kleine remingrepen op het binnenste wiel en meer koppel naar het buitenste wiel, om het bochtgedrag verder te verbeteren) en ook actieve ophanging, die het wegdak voor de auto scant en de auto erop instelt.