Een subtiele facelift voor de Ford Ka+ brengt niet alleen een iets ander uiterlijk, maar ook nieuwe motoren en een sterk verbeterd infotainmentsysteem.


Kleine verschillen

Je moet goed zoeken naar de uiterlijke verschillen, want in hoofdlijnen kijk je naar dezelfde auto. Toch zijn de voor- en achterbumpers aangepast en gebruikt Ford ook een andere grille voor de auto. Het resultaat is een auto die iets meer een lijn is met de nieuwe Fiesta.

Infotainment

De verschillen worden groter als je het portier opent. Weg zijn de grote aantallen knoppen die op het dashboard zaten. In plaats daarvan is de auto nu leverbaar met een 6,5 inch groot touchscreen, dat ook over Fords Sync3-infotainmentsysteem beschikt. Er is nog meer luxe mogelijk, in de vorm van een verwarmbare voorruit en een regensensor.

Motoren

Ford levert de vernieuwde Ka+ met de nieuwe 1,2 liter driecilinder. Die motor is te krijgen met 70 of 85 pk. Nu had de vorige motor ook al dat vermogen, maar Ford geeft aan dat het nieuwe blok 10 procent meer koppel levert tussen 1.000 en 3.000 toeren, zodat je er soepeler mee kunt rijden. Naast de twee benzinemotoren kun je voor het eerst ook gaan dieselen in de Ford Ka+. De auto wordt geleverd met de 95 pk sterke 1,5 liter dieselmotor die we kennen uit de Fiesta. Alle motoren worden gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak.

Active

Dan ook nog even wat slecht nieuws… Ford lanceert in Europa ook de 2,3 centimeter hogere Ka+ Active. Die versie, die naast de verhoogde ophanging ook stoerdere bumpers en een ander interieur heeft, komt echter niet naar Nederland.