Vermogensupgrade Range Rover SVR in de maak
Eén badge, twee vermogens. Dat is het motorische verschil tussen de Range Rover Sport SVR en de Jaguar F-Type SVR. Nu er een gecamoufleerde Range Rover Sport is gespot, gaan de geruchten dat de autobouwer werkt aan een sterkere versie van zijn SUV.
Land Rovers huistuner SVO biedt het sportieve topmodel SVR van de Range Rover aan met dezelfde 5,0 liter supercharged V8-benzinemotor als de Jaguar F-Type SVR. Echter, in de SUV levert het blok 550 pk, terwijl de ‘Jag’ voor de dag komt met 575 pk. Volgens de laatste geruchten zou de fabrikant de motoroutput voor beide SVR-types gelijktrekken, waardoor het vermogen van de Range Rover Sport SVR eveneens op 575 pk zou komen te liggen.
De vermogensoppepper voor de Range Rover Sport SVR gaat gepaard met een restyling van de carrosserie, zo bericht AutoCar. De inlaten in de grille nemen in formaat toe, zodat de ademhaling van de V8 verbeterd.
AMG, M en Turbo S
Mocht de vermogenstoename kloppen – de woordvoerder van de fabrikant zegt nog van niets te weten – dan overklast Land Rover de Porsche Cayenne Turbo S met 5 pk, komt de SVR op hetzelfde niveau als de BMW X6 M en verkleint het topmodel de afstand tot de GLE 63 tot 10 pk. Tsja, toch wel belangrijke informatie voor een potje verplassen op een haringparty.
Lees ook:
Ook interessant
-
Autorijden duur? Tijdens je vakantie ben je veel minder kwijt
-
Bij dit type tankstation is benzine tot 10 procent goedkoper
-
Oeps, beelden gelekt! Is dit de nieuwe Kia EV5 GT?
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg