Nog even en het lange wachten wordt beloond. Vandaag zien we een stuk van het chassis van de Alpine A120, die grotendeels uit aluminium zal bestaan.

Alpine A120 aluminium Autovisie.nAlpine A120 aluminium Autovisie.n


Aluminium

Nog voor de Autosalon van Genève in maart moeten we de productieversie van de Alpine A120 gaan zien, maar op die beurs zal de auto voor het eerst aan het grote publiek worden getoond. Toch zijn de eerste exemplaren dan al lang en breed verkocht. Klanten hebben zich namelijk kunnen inschrijven voor de Première Édition, waarvan er 1955 stuks gebouwd zullen worden. Vandaag toont Alpine een stuk van het chassis en de carrosserie van de productieauto, dat grotendeels uit aluminium bestaat. Het gebruik van aluminium moet ervoor zorgen dat het leeggewicht op ongeveer 1100 kilogram uitkomt.

Viercilinder

Zoals je kunt verwachten is Alpine niet heel scheutig met technische gegevens van de Alpine A120. Toch is er inmiddels behoorlijk wat informatie over de auto naar buiten gebracht door insiders van het merk. Zo weten we sinds vorig jaar dat de auto een 1,8 liter viercilinder krijgt, met een vermogen tussen de 250 en 300 pk. Dat plaatst hem rechtstreeks in het vaarwater van de Porsche 718 Cayman, die net als de Alpine over een middenmotor beschikt. Vlot is de Alpine ook. Zo legt hij de sprint van 0-100 km/h af in 4,5 tellen.

Najaar

In het najaar van dit jaar moeten de eerste exemplaren van de Alpine A120 worden afgeleverd. In Frankrijk kost de auto tussen de 55.000 euro en 60.000 euro. In Nederland zal de prijs hoger uit gaan pakken, omdat er hier nog BPM bijkomt.

Alpine A120 aluminium Autovisie.nAlpine A120 aluminium Autovisie.n