Bescheiden update voor Jaguar XE, XF en F-Pace
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2FJaguar-19-e1442245532522.jpg)
Jaguar doet een Libresse, want in de XF en F-Pace hebben de hoofsteunen van de voorstoelen voortaan ‘vleugels’. Een stuk belangrijker zijn echter de nieuwe motoren waarmee het Engelse merk de XE, XF en F-Pace uitrust.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F07%2FJaguar-F-Pace-Autovisie.nl-1.jpg)
Zo is de bekende 2,0 liter viercilinder turbobenzinemotor kennelijk vernieuwd. Het blok was er in de XE in twee varianten (20t met 200 pk, 25t met 240 pk) en is dat nog steeds, al levert de 25t nu 250 pk en krijgen de XF en F-Pace de motorvarianten ook. Daarbij heeft Jaguar een 2,0 liter diesel met twee turbo’s (240 pk, 500 Nm) aan zijn leveringsprogramma toegevoegd. In de F-Pace E-Performance zou de viercilinder goed moeten zijn voor een CO2-uitstoot van 126 g/km (wat staat voor een verbruik van zo’n 1 op 21). Als laatste is de 3,0 liter V6 uit de Jaguar XE S opgepept naar 380 pk (was 340 pk).
VOOR U GEVONDEN: JAGUAR XJR-15 MET RACE-V12
Verder zijn de XE en XF te bestellen met iets wat Configurable Dynamics heet. Daarmee kan een bestuurder instellen hoe ‘sportief’ de stuurinrichting, de versnellingsbak en het onderstel van de auto reageren. Er is keuze uit twee standen: Normal en Dynamic. Tot slot zijn er wat wijzigingen op technologiegebied: 10 inch display met Dual View voor de XE, XF en F-Pace, 12,3 inch digitaal instrumentenpaneel voor de XE, met een voetbeweging te bedienen achterklep voor de XE en XF en diverse nieuwe elektronische veiligheidssystemen voor de XE, XF en F-Pace.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FJaguarXF-e1436350221580.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2FJaguar-18-e1442245524239.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FJaguarXE-e1436350246325.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FJaguarXF-e1436350221580.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F09%2FJaguar-18-e1442245524239.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FJaguarXE-e1436350246325.jpeg)
Lees ook:
Ook interessant
-
BMW is bezig met geursproeiers onder het logo
-
Duik in de prijslijst: Peugeot 408, wat kost de bijzondere Fransoos?
-
F1-simulator in privéjet Verstappen: zoveel uren extra kan hij trainen
-
Lamborghini zwaait de V12 uit met de Invencible en Auténtica
-
Wordt dit de nieuwe Tesla Model 3 hatchback?
-
De zevenzits SUV van Porsche is nog groter dan de Cayenne
-
Dit is hoe Nederlands bedrijf TomTom nog meer dan een half miljard omzet draait
-
Deze Bugatti Chiron Profilée is de duurste nieuwe auto ooit geveild
-
Zo had de BMW M4 er af fabriek uit moeten zien
-
Nederlandse studenten maken meest efficiënte waterstofauto
-
Deze elektrische auto heeft de beste actieradius in de winter
-
Veel Nederlanders moeten op de centen letten terwijl Shell winst maakt: ‘Het systeem is ziek’