Uitgescholden en geblokkeerd: Tesla-rijders worden massaal gepest
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F12%2Fjose-carbajal-8urPy_LBeO0-unsplash.jpg)
Hightech, groen en snel. Het imago van Tesla lijkt misschien in eerste instantie goed. Echter, als eigenaar van een van de Models kan je nog wel eens het doelwit zijn van pestkoppen in het verkeer.
Tesla-rijders uit de Amerikaanse staat Iowa vertellen aan Amerikaans nieuwsmedium Axios dat ze routinematig uitgescholden, afgesneden en geblokkeerd worden.
Tesla-rijders worden gepest
Een van de grootste ergernissen van de Tesla-eigenaren is dat ze geblokkeerd worden voor laadstations. De laadstations werden niet geblokkeerd doordat het zo druk was met EV’s die hun accu op moesten laden. Nee, bestuurders van auto’s mét verbrandingsmotor gingen voor de laadpalen in Iowa staan.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F10%2Fandreas-dress-MBW3F1jEhh0-unsplash-1.jpg)
Meerdere Tesla-rijders melden aan de nieuwspagina dat ze stelselmatig worden geconfronteerd met intimidatie en dat ze vaak uitgedaagd worden om te racen. Niet geheel onlogisch. De CEO van het merk, Elon Musk, pronkt immers met de snelle sprinttijden en geeft hier veel aandacht aan. Daarbij helpen alle andere uitspattingen van Musk op social media niet mee met rust rondom het merk creëren.
In Nederland geen pesterijen
Hoewel er de Amerika, in ieder geval in de staat Iowa, een probleem is met pesterijen en intimidaties, is er in Nederland gelukkig nog niets bekend van dit soort voorvallen.
Waarom dit land in de winter elektrische auto’s wil verbieden
Autovisie ging al meerdere keren op pad met verschillende Tesla’s. Zo stond de instapversie van de Model 3 een paar maanden lang in onze duurtestgarage.
Tesla Model 3 als duurtester
Deze Model 3 komt niet uit de fabriek in Fremont Californië maar is gebouwd in China, en daar hoort een ander accupakket bij. Het gaat om een zogenaamde LFP-accu die minder energiedicht is en gevoeliger voor temperatuurschommelingen. “Reken voor een oplaadbeurt van 10 tot 80 procent op ongeveer 20 minuten, wat nog steeds erg netjes is”, blijkt uit de test. Hoe het is om met deze auto dagelijks te bezitten, vertelt Dries van den Elzen in onderstaande video.
Lees ook:
Ook interessant
-
Xpeng keer terug met G9 en P7 en gaat strijd aan met Tesla
-
Tesla Roadster valt in het niet bij Nissan Max-Out cabrio
-
Wij zijn hartstikke dom, aldus Tesla-baas Elon Musk
-
Tesla liegt klanten voor: ‘Video zelfrijdende auto in scène gezet’
-
Tesla-topman Musk denkt dat grootste rivaal uit China zal komen
-
Dit is hoe groot het accupakket van Tesla’s elektrische vrachtwagen (Semi) is
-
Deze gadget maakt een einde aan grote Tesla-ergernis
-
Waarom Tesla meer dan 3 miljard euro investeert
-
Waarom je nu subsidie kunt krijgen op een Tesla Model 3
-
Vervanger Elon Musk: Wordt Tom Zhu de nieuwe CEO van Tesla?
-
Na de uitleg van Elon Musk kijk je heel anders naar het Tesla-logo
-
Mercedes gaat Tesla achterna met eigen snellaadnetwerk