Twee viercilindervarianten van nieuwe BMW Z4
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw_z4_m40i_first_edition_26_014100000df6096a.jpg)
BMW heeft de nieuwe Z4 als M40i-topversie gelanceerd. Maar uiteraard komen er ook viercilindervarianten voor cabriorijders met een minder gevulde portemonnee.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fbmw_z4_m40i_first_edition_26_014100000df6096a.jpg)
Dat worden de Z4 sDrive20i en sDrive30i met viercilinder turbomotoren. Die eerste is 197 pk en 320 Nm sterk en die tweede schopt het tot 258 pk en 400 Nm. Beide zijn uitgerust met een achttraps Steptronic Sport-automaat. De sDrive20i gaat in 6,6 seconden naar 100 km/h. Ruim een seconde sneller is de sDrive30i met een sprinttijd van 5,4 tellen.
Begin volgend jaar
Er komt geen echte M-versie van de Z4. Het topmodel van de reeks is de M40i met een 340 pk en 450 pk leverende 3,0 liter twinturbo zes-in-lijn. Daarmee gaat hij in 4,6 seconden van stilstand naar 100 km/h. Zijn topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/h. De derde generatie Z4 komt begin volgend jaar op de markt. Wat hij gaat kosten, is nog niet bekend.
Lees ook:
Ook interessant
-
Met EV op vakantie? Deze landen hebben vaakst laadpalen op de camping
-
Kia: ‘Te veel EV’s verkopen is een probleem, te veel brandstofauto’s ook’
-
Nee, de batterij van jouw elektrische auto wordt helemaal niet snel slecht!
-
Waarom je de Volkswagen Golf GTI Edition 50 liever niet in de regen rijdt
-
Nieuwe Italiaanse supercar ken je nog niet | Sjoerds Weetjes 456
-
Met dit eenvoudige ‘werk’ verdien je 100.000 euro als klikspaan
-
Volkswagen ID.2 R krijgt de elektromotoren op een bijzondere plek
-
Elektrische rijders massaal misleid: 50% van laadfacturen klopt niet
-
Citroën C3- en DS 3-bezitters mogen niet meer in hun auto rijden! Wat nu?
-
Op dit Europese eiland geldt geen maximumsnelheid
-
Nieuwe Tesla Model Y-concurrent komt toch naar Nederland! Dit kost-ie
-
Auto-CEO’s: ‘Europa nog nooit zo weinig concurrerend geweest’