Alpine onthult twee nieuwe versies A110: Pure en Légende
De Alpine A110 Première Edition – waarvan 1955 stuks worden gebouwd – was al na een paar dagen uitverkocht. Dus zijn geïnteresseerden nu aangewezen op deze A110 Pure en A110 Légende. Technisch zijn ze identiek, maar qua karakter zouden ze verschillen, aldus Alpine.
Pure
De A110 Pure zou meer de sportwagen zijn. Hij heeft speciale lichtgewicht sportstoelen, 17 inch lichtmetalen wielen en een interieur met een koolstofvezelafwerking. Volgens Alpine ligt zijn gewicht onder de 1100 kilogram (de A110 Première Edition weegt 1103 kilogram). Standaard op de A110 Pure zijn 17 inch lichtmetalen wielen, maar optioneel kan er gekozen worden uit twee verschillende soorten 18 inch wielen. Eveneens zijn er onder meer krachtigere Brembo-remmen en een sportuitlaat beschikbaar.
Légende
Aan de andere kant van het spectrum staat de A110 Légende, die meer het karakter van een ‘grand tourer’ zou hebben. Hij beschikt standaard over comfortstoelen, zwarte of bruine leren bekleding in het interieur, glanzende koolstofvezeldetails op het dashboard, een Focal-audiosysteem, parkeersensoren voor en achter en een achteruitrijcamera. Van de buitenkant is de A110 Légende te herkennen aan zijn ‘two-tone’ 17 inch lichtmetalen wielen (18 inch is ook leverbaar).
Daarbij introduceert Alpine een A110 GT4-racewagen, die voortborduurt op de A110 Cup. De gewone A110 wordt aangedreven door een 1,8 liter turbomotor met 252 pk, de A110 Cup is 270 pk sterk en de A110 GT4 zou nog weer meer vermogen hebben (hoeveel precies is niet bekend). In de tweede helft van 2018 worden de eerste auto’s ingezet in GT4-races. Het is ook mogelijk om een bestaande A110 Cup te laten ombouwen naar GT4-specificatie.
Lees ook:
Ook interessant
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste