Nieuwe TVR Griffith te subtiel voor een TVR?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Ftvr-1.jpg)
Misschien zijn we te veel gewend van TVR, maar deze Griffith oogt zowaar ingetogen. Natuurlijk is hij spannend, maar niet als we hem vergelijken met bijvoorbeeld de Sagaris.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Ftvr-5.jpg)
En toch, dit wordt de auto waarmee TVR hoopt terug te komen. De Griffith heeft een atmosferische 5,0 liter V8 van Cosworth, een handgeschakelde zesversnellingsbak en een gewichtsverdeling van precies 50:50. Hij kan in minder dan 4 seconden van 0 naar 100 km/h sprinten en haalt uiteindelijk een top van meer dan 320 km/h.
Vlakke bodem
Het chassis van de Griffith – het zogenoemde iStream-platform – is opgetrokken uit staal en koolstofvezel. De auto weegt 1250 kilogram en heeft een volledig vlakke bodem, waarmee hij op snelheid gebruikmaakt van het grondeffect. De TVR Griffith heeft ABS (dat is verplicht), maar naar andere veiligheidssystemen is het traditiegetrouw zoeken.
Launch Edition
In het Verenigd Koninkrijk kost de sportcoupé minimaal 90.000 pond, wat net geen ton in euro’s is. Dan houden we alleen geen rekening met de belastingen die onze lieve overheid nog op de TVR heft. Er komen overigens vijfhonderd exemplaren van de Griffith Launch Edition, die vanaf het einde van 2018 worden geleverd. TVR hoopt van de Griffith zo’n duizend stuks per jaar te bouwen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Ftvr-4.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Ftvr-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Ftvr-2.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Ftvr-6.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Ftvr7.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Ftvr-3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Ftvr-4.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Ftvr-1.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Ftvr-2.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Ftvr-6.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Ftvr7.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Ftvr-3.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Nieuw logo Range Rover lijkt erg op Bentley’s Flying B
-
Jij mag ineens veel zwaardere voertuigen besturen met B-rijbewijs
-
Stop met hybrides! Dit type auto redt volgens onderzoek wel de planeet
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Lynk & Co 08 in Nederland
-
Waarom juist déze Bentley de beste keus voor een bruidsstoet is
-
Charoudin stopt Nürburgring-ritjes in vreemde auto’s na megacrash
-
Ken je de mop van Jeff Bezos’ EV voor 20 mille? Trump niet…
-
Pas op met parkeerapps! Want ze kunnen je veel geld kosten
-
Deze McLaren-collectie van 57 miljoen is wat voor koning Willem-Alexander
-
In deze vakantielanden tank je voordelig: plan jouw budget-route
-
In de elektrische Firefly zijn ze één knopje vergeten
-
Dit kost het om airco in te laten bouwen in jouw auto