Nieuwe TVR Griffith te subtiel voor een TVR?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Ftvr-1.jpg)
Misschien zijn we te veel gewend van TVR, maar deze Griffith oogt zowaar ingetogen. Natuurlijk is hij spannend, maar niet als we hem vergelijken met bijvoorbeeld de Sagaris.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Ftvr-5.jpg)
En toch, dit wordt de auto waarmee TVR hoopt terug te komen. De Griffith heeft een atmosferische 5,0 liter V8 van Cosworth, een handgeschakelde zesversnellingsbak en een gewichtsverdeling van precies 50:50. Hij kan in minder dan 4 seconden van 0 naar 100 km/h sprinten en haalt uiteindelijk een top van meer dan 320 km/h.
Vlakke bodem
Het chassis van de Griffith – het zogenoemde iStream-platform – is opgetrokken uit staal en koolstofvezel. De auto weegt 1250 kilogram en heeft een volledig vlakke bodem, waarmee hij op snelheid gebruikmaakt van het grondeffect. De TVR Griffith heeft ABS (dat is verplicht), maar naar andere veiligheidssystemen is het traditiegetrouw zoeken.
Launch Edition
In het Verenigd Koninkrijk kost de sportcoupé minimaal 90.000 pond, wat net geen ton in euro’s is. Dan houden we alleen geen rekening met de belastingen die onze lieve overheid nog op de TVR heft. Er komen overigens vijfhonderd exemplaren van de Griffith Launch Edition, die vanaf het einde van 2018 worden geleverd. TVR hoopt van de Griffith zo’n duizend stuks per jaar te bouwen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Ftvr-4.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Ftvr-2.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Ftvr-6.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Ftvr7.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Ftvr-3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Ftvr-4.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Ftvr-2.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Ftvr-6.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Ftvr7.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F09%2Ftvr-3.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Je raadt nooit welke F1-coureur deze gepimpte Toyota Supra bezit
-
Nieuwe pick-up van Fiat is goedkoper dan Volkswagen Polo
-
Het Audi-logo kan levensgevaarlijk zijn! Niet doorslikken dus…
-
Zo verbruik je in de file zo min mogelijk benzine en bespaar je geld
-
Gelekt: productieversie van de Renault 5 E-Tech vanuit elke hoek
-
Er ligt straks een Amerikaanse muscle car onder jouw kerstboom
-
Geen enkele auto is ooit hoger geklommen dan deze Porsche!
-
Opletten! In Amsterdam mag je vanaf morgen nog maar 30 km/h
-
Joel Beukers: ‘Ik heb liever al mijn auto’s zwart’
-
Morgan maakt ons blij met een (elektrische) dooie mus
-
Waarom de allerleukste elektrische auto per direct niet meer te koop is
-
Minder elektrische auto’s graag