Toyota stelt zijn hybridepatenten vrij beschikbaar
Toyota stelt zijn hybridepatenten vrij beschikbaar aan andere fabrikanten. Op die manier probeert het bedrijf ervoor te zorgen dat meer merken met hybrides komen in plaats van elektrische auto’s. Toyota heeft namelijk zwaar ingezet op de technologie.
De Japanse fabrikant heeft bijna 24.000 patenten op de hybridetechniek die in zijn Prius-modellen wordt gebruikt. Alle patenten – behalve die op de lithium-ion batterijtechnologie van Toyota – zijn beschikbaar voor concurrenten. Het bedrijf zegt zelfs onderdelen als motoren, omvormers en batterijen aan derden te willen leveren.
Geen laadinfrastructuur nodig
Prius Wagon en Prius C
De eerste generatie Prius werd in 1997 geïntroduceerd. Zes jaar later kwam zijn vervanger op de markt, die overstapte op een hatchbackcarrosserie (de eerste Prius was een compacte sedan). Van de derde generatie (2009) kwam ook een grotere Prius Wagon-variant op de markt. In markten buiten Europa levert Toyota ook een compacte Prius C-versie. Sinds 2012 is er een Prius Plug-in Hybride.
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom Shell duizend eigen tankstations gaat verkopen
-
Fisker heeft geen geld meer en stopt tijdelijk de productie
-
‘Houd op met vernielen van je Cybertruck!’, zegt Tesla tegen kopers
-
Ruim driekwart van de mannen is weleens agressief in het verkeer
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Smart #3
-
Duurtest: Toyota Prius – Hoe goed is hij daadwerkelijk?
-
Koop nu snel een Porsche 911! Voor het straks te laat is…
-
Skoda Epiq: nieuwe elektrische auto voor slechts 25.000 euro
-
Nieuw onderzoek: schoonste auto van het moment blijkt géén EV
-
Dit weten we over de 5 nieuwe Fiat-modellen
-
Marcello Gandini overleden: deze legendarische auto’s ontwierp hij
-
In beeld: de allerlaatste generatie Nissan GT-R R35