Toyota Concept i-Ride houdt je in de gaten
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Ftoyota_concept-aii_ride.jpg)
Traditiegetrouw staat er genoeg gekkigheid op de Tokyo Motor Show. Toyota laat het niet afweten en introduceert de wonderlijke Concept i-Ride en Concept i-Walk.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Ftoyota_concept-aii_ride_6.jpg)
En nee, die tweede verwacht niet van je dat je de benenwagen neemt. De Concept i-Walk lijkt niet meer te zijn dan een Segway-achtig apparaat voor in de stad. De minuscule Toyota is uiteraard elektrisch en heeft een actieradius van zo’n 20 kilometer.
Ruimte voor een rolstoel
De Concept i-Ride (actieradius: 100 – 150 kilometer) ziet Toyota meer als een vervoersmiddel voor oudere mensen en fysiek gehandicapten. Hij is uitgerust met flinke vleugeldeuren die de instap een stuk gemakkelijker moeten maken. Bovendien is binnenin ruimte voor een rolstoel.
Kunstmatige intelligentie
Pedalen heeft de Concept i-Ride niet. De besturing van het kleine karretje gebeurd geheel met joysticks. Net zoals de eerdere Toyota Concept-i is ook de Concept i-Ride uitgerust met een kunstmatige intelligentie die de gesteldheid van de bestuurder moet kunnen voorspellen.
Alvast actie ondernemen
Door naar onder meer oogbewegingen en gezichtsuitdrukkingen te kijken, probeert de auto vast te stellen of een inzittende bijvoorbeeld slaperig wordt of chagrijnig. De Toyota kan dan alvast actie ondernemen. Zo heeft een slaperige bestuurder misschien opzwepende muziek nodig.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Ftoyota_concept-aii_ride_24.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Ftoyota_concept-aii_ride_7.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Ftoyota_concept-aii_ride_4.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Ftoyota_concept-aii_ride_5.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Ftoyota_concept-aii_ride_3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Ftoyota_concept-aii_ride_24.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Ftoyota_concept-aii_ride_7.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Ftoyota_concept-aii_ride_4.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Ftoyota_concept-aii_ride_5.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Ftoyota_concept-aii_ride_3.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Honda ZR-V
-
Column: ‘Elektrische auto’s zijn de oplossing niet’
-
15- en 14-jarige vluchten in gestolen Toyota voor politie
-
’s Werelds goedkoopste auto van Tata als Nederlandse occasion
-
Waarom de GT3 R Rennsport de ultieme Porsche 911 is, maar je ‘m niet wil
-
Dit kost de Volkswagen ID.7 in Nederland
-
Deze bekeuringen moet je niet betalen!
-
Mistig? Dit is wanneer je mistlampen mag gebruiken
-
Bijna 40 procent van de Nederlanders vult ruitenvloeistof eigen auto niet bij
-
De BMW X2 moet gewoon lekker normaal doen
-
Waarom de elektrische auto van Huawei Tesla van zijn troon kan stoten
-
Autorijden is duur: maar carpoolen voor veel Nederlanders geen optie